رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند خبر داد؛

با راننده تانکری که فاضلاب انسانی را غیر مجاز در دماوند تخلیه کرده برخورد قاطع می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۵:۲۱:۴۴
کد خبر: ۹۱۱۲۲۴
با راننده تانکری که فاضلاب انسانی را غیر مجاز در دماوند تخلیه کرده برخورد قاطع می‌شود
فریدی از برخورد قاطع با تخلیه غیر مجاز فاضلاب انسانی از سوی راننده یک دستگاه تانکر در شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد فریدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند، گفت: با توجه به اینکه برابر قوانین و مقررات، تخلیه فاضلاب منجر به تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی و مغایر با ضوابط زیست محیطی و سلامت شهروندان است، با متخلفانی که اقدام به رهاسازی فاضلاب به محیط‌های طبیعی و غیرمجاز می‌کنند، برابر قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از فاضلاب به میان می‌آید، اولین موضوعی که در ذهن تداعی می‌شود، بحث محیط زیست و حفظ آن از آلوده شدن است، افزود: فاضلاب همواره به عنوان یک پارامتر آلاینده اصلی در محیط زیست انسانی و طبیعی مطرح بوده و اصلی‌ترین و شایع‌ترین پیامد دفع غیر بهداشتی فاضلاب، شیوع بیماری‌های خطرناک در منطقه است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در ادامه بیان داشت: راننده این تانکر تخلیه کننده فاضلاب انسانی با تشکیل پرونده قانونی به مراجع قضایی معرفی شد و در جریان رسیدگی به پرونده، مجرمیت وی تأیید و برابر با قانون و رأی صادره به مجازات محکوم شد.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون، هفت مورد تخلف تخلیه فاضلاب در محیط‌های غیر مجاز در شهرستان دماوند از سوی محیط زیست شناسایی و توقیف شد، اظهار داشت: تمامی این متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمد فریدی ضمن تأکید بر نقش سازنده شهروندان به منظور جلوگیری از تخلیه غیر قانونی فاضلاب انسانی، عنوان کرد: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، موضوع را با محیط زیست شهرستان و یا خدمات شهری شهرداری مرتبط در میان بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز