توضیح نیروی انتظامی درباره حضور پلیس در مجتمع‌های مسکونی و تجاری بزرگ

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۸:۵۷:۱۷
کد خبر: ۹۱۱۴۰۸
توضیح نیروی انتظامی درباره حضور پلیس در مجتمع‌های مسکونی و تجاری بزرگ
جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را در خصوص پلیس مجتمع‌های مسکونی و تجاری پلیس اعلام کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ ایوب سلیمانی (جانشین فرمانده ناجا) درباره حضور پلیس در مجتمع‌های تجاری و مسکونی گفت: معتقدیم که در همه شئون امنیت، حضور پلیس با یونیفرم امکان‌پذیر نیست، از سوی دیگر نیروی انتظامی آنقدر نیرو هم در اختیار ندارد که بخواهد در همه زمینه‌ها از آنها استفاده کند؛ در همه کشورهای بزرگ دنیا نیز همین‌گونه است. پلیس رسمی آنها 20 درصد از مجموع افرادی است که کار امنیت عمومی را برعهده دارند. 80 درصد مابقی نیز تحت لیسانس و هدایت پلیس به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند.

وی ادامه داد: موضوع در کشور ما مردمی‌سازی امنیت و یا برون‌سپاری‌سازی وظایف پلیس است. پلیس + 10 نیز یکی از همین موارد برون‌سپاری وظایف پلیس است. قبل از تشکیل پلیس+10 ما شاهد صف‌های طولانی در مقابل کلانتری‌ها و مجتمع‌های پلیسی بودیم، اما در حال حاضر بیش از هزار و 100 دفتر پلیس +10 داریم که حداقل 20 نوع خدمت به مردم ارائه می‌دهند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: کارمندان این دفاتر نیز از نیروی پلیس نیستند و ما فقط دستورالعمل‌ها و آخرین وضعیت‌ها را به آنها ابلاغ می‌کنیم و هزینه‌های آنها نیز توسط درآمدی که خودشان از طریق ارائه خدمات به مردم کسب می‌کنند، تامین می‌شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: موسسات انتظام یا همان حفاظتی و مراقبتی نیز از همین نوع اقدامات برون‌سپاری شده پلیس هستند که بیش از 100 هزار نیروی فعال در آنها حضور داشته و فعالیت می‌کنند. نیروی انتظامی قصد دارد مردمی‌سازی امنیت و برون‌سپاری وظایف پلیس را توسعه دهد.

وی ادامه داد: برنامه ما این است که مجتمع‌های بزرگ مسکونی، تجاری و یگان‌های حفاظت وزارت‌خانه‌ها بخش عمده نیروی مورد نیاز خود را تامین کرده و ما تنها نیروی حلقه هدایت‌گر و پلیسی را برای آنها تامین می‌کنیم. مسئولان مجتمع‌های مسکونی بزرگ و تجاری برای تامین حفاظت خودشان نیروهایی را به کار گرفته‌اند و ما نیز دستورالعمل و اصول مورد نیاز را برای ایمنی بالاتر در اختیار آنها قرار می‌دهیم. همچنین آموزش‌های لازم را به آنها ارائه می‌دهیم تا خودشان از مجتمع‌هایشان مراقبت کنند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: ما پلیس با لباس نظامی را در مجتمع‌های مسکونی و تجاری مستقر نمی‌کنیم، بلکه از این افراد که همراهان و همیاران پلیس هستند، استفاده می‌کنیم؛ این یک نوع از خدماتی است که پلیس به مردم ارائه می‌دهد و در حال ارائه به مردم است و ما فقط می‌خواهیم آن را گسترش دهیم.

منبع:ایلنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز