اجرای مانور فروریزش زمین در تهران 

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۲۰:۰۲:۳۷
کد خبر: ۹۱۲۳۴۹
اجرای مانور فروریزش زمین در تهران 
 مانور ساعت صفر با فرض وقوع فروریزش زمین بدلیل ترکیدگی لوله گاز در جنوب تهران (میدان معلم منطقه 20) ساعت 9 و 5 دقیقه روز سه شنبه 23 مهرماه در مرکز عملیات مدیریت بحران تهران آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پس از اعلام سناریوی این مانور، مرکز عملیات و مدیریت بحران شهر تهران با حضور دکتر کرمی محمدی رییس سازمان مدیریت بحران تهران فعال و بر اساس دستور العمل های ویژه حادثه فروریزش نسبت به هماهنگی های اعزام نیروهای عملیاتی امداد و نجات به محل حادثه و پشتیبانی های لازم اقدام شد.

بر اساس این سناریو، در جریان فروریزش زمین در محدوده میدان معلم با توجه به عبور شریان های اصلی و خسارات وارده به شبکه تاسیسات آب ، شبکه انتقال گاز و خطوط اصلی برق، جریان آب، گاز و برق در محله ظهیر آباد و ابن بابویه و بخشی از محله اقدسیه کاملا قطع شد. در این مانور با اعلام قطع شریان های حیاتی نسبت به فعال سازی شبکه حمل و نقل اضطراری با هماهنگی پلیس راهور ، هماهنگی با اداره مسیل ها جهت بررسی وضعیت قنوات، هماهنگی جهت قطع خط فشار قوی برق با دستور ستاد فرماندهی، بررسی خطوط مترو در محل حادثه و هماهنگی با شبکه 5 سیما جهت اطلاع رسانی به شهروندان اقدام شد.

همچنین با اعلام دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 به علت گسترش ابعاد حریق در مراکز تجاری و رستوران های اطراف میدان معلم و خیابان زکریای رازی درخواست تخلیه ساکنان اعلام شد. در پی وقوع این حادثه فرضی و تخریب ساختمان سه طبقه در محدوده میدان معلم ، هماهنگی با کارگروه های بهداشت و درمان ، امداد و نجات و امنیت و انتظامات جهت نجات افراد سانحه دیده انجام شد.

این مانور پس از انجام تمرین های مختلف شامل فعال سازی مرکز EOC تهران ، ستادهای مدیریت بحران مناطق،  برقراری ارتباطات و هماهنگی با سازمان های تخصصی و شناخت نقاط ضعف و قوت این گونه حوادث انسان ساز در ساعت 10 و 53 دقیقه پایان یافت.  بر اساس این گزارش ، حادثه فروریزش زمین پدیده ای شایع در نقاط مختلف شهر تهران است که تمرین عملیات مقابله در برابر این گونه حوادث انسان ساز موجب ارتقای توان پاسخگویی خواهد شد.  

manovr 2

manovr 333

manovr 666

نظر شما