آخر هفته کجا بریم؟

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۴:۳۱:۵۸
کد خبر: ۹۱۲۴۶۹
آخر هفته کجا بریم؟
این روزها خانه‌های تاریخی جذابیت‌های زیادی دارد و مردم علاقه دارند اوقات فراغت خود را در این خانه‌های سنتی و قدیمی بگذرانند. خانه هایی که برای خیلی از ما ایرانیان نوستالژی است و این روزها برج های فلزی بلند مرتبه جای آن ها را گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خانه فاموری از بناهای تاریخی دوره قاجار در بخش تاریخی محدوده شهرداری منطقه ۱۱ است که در خیابان جمهوری قرار گرفته و با حوضچه سنگی، نمای آجری و سبک معماری دوره قاجار، همراه با طراحی خلاقانه نمای حیاط ایرانی از بناهای دیدنی شهر تهران است.

این خانه در سال ۱۳۸۷ توسط صاحب خانه، خانم فاموری، بازسازی شده و برای همین هم اسمش فاموری‌ است که اکنون به ثبت ملی رسیده است. در داخل کوچه و درست جلوی خانه میز و نیمکتی برای سیگاری‌ها گذاشته‌اند و این به آن معناست که نمی‌شود در داخل سیگار کشید.

بنا به گفته برخی از سکنه‌ قدیمی کوچه گرشاسب، مدت مدیدی این خانه متروکه بود ولی خوشبختانه از تخریب، جان سالم به در برده و 8 سال پیش یکی از شهروندان تهرانی به نام خانم فاموری این خانه را بازسازی کرد و به آن جانی دوباره بخشید. ابتدا کاربری آن گالری بوده و شخصیت‌های معروفی چون صابرابر صاحب آن بودند و فعالیت می کردند، اما بعد از آن به کافه تغییر کاربری داد و فعالیتش همچنان در همین قالب ادامه دارد.

اما خانه فاموری چگونه است؟ از قسمت شمالی حیاط وارد خانه می‌شویم که در بدو ورود، پله‌هایی با کاشی‌های  خوش نقش و نگار رو به رو می‌شویم. به علت تغییر کاربری فضای داخلی خانه به اقامتگاه، اجازه‌ ورود داده نمی‌شد ولی گفته می‌شود به زودی این خانه آماده پذیرایی از مسافران و توریست ها خواهد بود.

آدرس خانه فاموری کجاست؟ در خیابان جمهوری، نرسیده به حافظ، بعد از خیابان رم، انتهای کوچه گشتاسب، پلاک ۶.

خانه فاموری همه روزهای هفته به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب باز است.

نظر شما