پرداخت مقرری بازنشستگی به ۱۰۰ هزار خانوار روستایی

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۳:۵۰:۱۷
کد خبر: ۹۱۲۷۲۷
پرداخت مقرری بازنشستگی به ۱۰۰ هزار خانوار روستایی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون به حدود 100 هزار خانوار روستایی، مقرری بازنشستگی پرداخت می‌شود که 27 درصد آن را مربوط به جامعه زنان سرپرست خانوار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ «محمد شریعتمداری»در حاشیه نشسته هیات دولت درباره وضعیت پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار بیان کرد: سه هفته گذشته مصوبه‌ای در جلسه هیات وزیران تصویب شد که بر اساس آن کلیه اقشار باقی مانده از بیمه درمان و سلامت متناسب با آزمون وسعی، مجددا در چارچوب دریافت بیمه خدمات درمانی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند در تاریخ‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت و درمان و مجموعه خدمات درمانی سلامت، مراجعه کرده و از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون، کار و تعاون اجتماعی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از بانوانی سرپرست خانوار در حوزه روستایی زندگی می‌کنند تحت پوشش بیمه عشایر و روستاییان کشور قرار گرفته و از آن بیمه می‌توانند استفاده کنند.

به گفته شریعتمداری، اکنون به حدود 100 هزار خانوار روستایی، مقرری بازنشستگی پرداخت می‌شود که 27 درصد آن را مربوط به جامعه زنان سرپرست خانوار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: رقم فعلی قابل افزایش بوده و جامعه هدف ما حدود یک میلیون و 50 هزار خانوار است.

وزیر تعاون، کار و تعاون اجتماعی روز جهانی زنان روستایی را تبریک گفت و افزود: این افراد یکی از مهم‌ترین مراکز تولید کشور و قلب توسعه کشور هستند. در طول دولت یازدهم و دوازهم تمام تلاش دولت، استفاده حداکثری از ظرفیت زنان روستایی و خصوصا زنان روستایی سرپرست خانوار در حوزه تولید بوده است.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه امروز هیات دولت بیان کرد: زنان روستایی، حدود 60 درصد فعالیت‌های مربوط به مشاغل خانگی را در حوزه روستاییان به خود اختصاص داده‌اند. /همچنین از مجموع منابع موجود در فعالیت توسعه اشتغال پایدار روستایی 47 درصد را زنان کشور در حوزه بخش‌های زیر 10 هزار نفر و روستاهای کشور در اختیار دارند؟

شریعتمداری به صندوق‌های بیمه خرد اشاره کرد و افزود: این صندوق‌ها با حمایت دولت و برای به میدان آوردن منابع خرد و اندک مجموعه روستاییان کشور راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد که باید با رساندن محصولات تولیدی زنان روستایی به بازار، شرایط مطلوب‌تری برای ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر فراهم شود.

شریعتمداری همچنین ضمن تبریک روز عصای سفید گفت: در جلسه روز گذشته مشکلات جامعه نابینایان بررسی شد. در کنکور سال جاری 14 نفر از افراد زیر رتبه هزار از جامعه نابینایان و 33 نفر از جامعه معلولان کشور هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع را به فال نیک گرفته و گفت: این عدد نشان می‌دهد علیرغم همه محدودیتهای موجود و اینکه برخی افراد ممکن است در یک حوزه توانخواه باشند، در سایر حوزه‌ها توانمند هستند.

نظر شما