مهم‌ترین اخبار اجتماعی هفته؛

حذف زبان خارجی از مدارس/ دو عملیات بمب گذاری در مسیر زائران اربعین حسینی/ طرح سوال از شهردار تهران/ کمک ۶۰۰میلیار ریالی شهرداری به یک خیریه/ اصلاح طرح مجازات اسیدپاشی/ ‌‌قیمت مسکن در حال کاهش است

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۴:۵۲:۵۰
کد خبر: ۹۱۲۷۷۹
حذف زبان خارجی از مدارس/ دو  عملیات بمب گذاری در مسیر زائران اربعین حسینی/ طرح سوال از شهردار تهران/ کمک ۶۰۰میلیار ریالی شهرداری به یک خیریه/  اصلاح طرح مجازات اسیدپاشی/ ‌‌قیمت مسکن در حال کاهش است
در این گزارش مهم‌ترین اخباری که طی هفته گذشته در رسانه ها منتشر شده است را با هم خواهیم خواند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی هفته‌ای که گذشت رسانه‌های حوزه اجتماعی اخبار مختلفی منتشر کردند که از آن جمله می‌توان به حذف زبان خارجی از مدارس، دو  عملیات بمب گذاری در مسیر زائران اربعین حسینی، طرح سوال از شهردار تهران،  کمک 600میلیار ریالی شهرداری به یک خیریه ، اختصاص وام‌های کم‌بهره گردشگری به مردم ، اصلاح طرح مجازات اسیدپاشی،  ‌‌قیمت مسکن در حال کاهش است، پای برخی مسئولین در انتشار سوالات کنکور، نوشتن قولنامه در بنگاه‌های معاملات املاک ممنوع  اشاره کرد که در ادامه به مهم‌ترین آنها می‌پردازیم.

مناسبت هفته: روز عصای سفید

هفته ای که گذشت روز جهانی عصای سفید بود که در این رابطه جلسات و نشست های زیادی برگزار شد. به این مناسبت دبیر انجمن باور و تشکل‌های نابینایان و کم بینایان کشور نا ایمن بودن فضاهای شهری مانع اصلی پیش روی نابینایان و کم بینایان کشور شده و نبود استانداردهای آموزشی سد راه روشندلال ایرانی است

جنجال هفته: حذف زبان خارجی از مدارس

57 نماینده مجلس طرح یک فوریتی «رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور» را به هیأت رئیسه مجلس ارسال کردند. براساس این طرح آموزش زبان‌ انگلیسی از برنامه مدارس حذف و اختیاری اعلام شده و دانش‌آموزان برای یادگیری می‌توانند به آموزشگاه‌های آزاد مراجعه کنند.

اما در این رابطه معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: یادگیری زبان خارجی، کلید ورود به عرصه علوم و ابزار فهم تغییرات در شکل و محتواست و این به معنای ضرورت فهم زبان‌های خارجی برای ارتباط با دنیای کار، یادگیری بیشتر و توسعه مستمر است.

از سویی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف زبان انگلیسی از مدارس به تقویت مافیای خارج از کلاس منجر خواهد شد.

اخبار هفته: دو عملیات بمب گذاری در مسیر زائران اربعین حسینی/ حادثه مرگبار جان زائر اربعین حسینی را گرفت/ قیمت بلیت هوایی بازگشت از اربعین افزایش نمی‌یابد

حجت الاسلام والمسلمین علوی روز دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران گفت: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج، ارتش و دستگاه قضا توان هر گونه عملیات ترور یستی از معاندان و دشمنان قسم خورده نظام سلب شده است.

***

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از مرگ ۲ زائر ایرانی بر اثر سقوط از ارتفاع و ایست قلبی در دو شهر مقدس کربلای معلی و کاظمین خبر داد.

***

محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: پیشنهاد داده‌ایم قیمت بلیت هواپیما برای بازگشت از اربعین، طبق نرخ مصوب بماند و افزایشی نداشته باشد.

تهدید هفته: طرح سوال از شهردار تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص بی‌توجهی شهردار تهران به تذکرات اعضای شورا و عدم اجرای رای پروژه پالادیوم تذکر داد و عنوان کرد: در صورت ادامه بی‌توجهی شهردار تهران به تذکرات اعضای شورا، طرح سوال می کنیم.

ابهام مالی هفته: کمک 600میلیار ریالی شهرداری به یک خیریه

عضو شورای شهر تهران از کمک 600میلیار ریالی به یک خیریه خبر داد. امانی تاکید کرد: حسابرس منتخب شورا  گزارش تفریغ بودجه را در صحن شورا قرائت کرد و منتظر بودم ببینم که درباره موارد تخلفی که در تفریغ بودجه بود آمده، شهرداری چه اقدامی انجام می‌دهد. چون جوابی نشنیدم تذکر می‌دهم. تذکر من برای آقای شهردار است، در تفریغ بودجه اعلام کردند که 600 میلیارد ریال کمک نقدی به موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) پرداخت شده است. همچنین قطعاتی زمین نیز به مساحت ۷۰ هزار مترمربع به این خیریه واگذار شده تا سعی کنند در تهران بیمارستان مغز و اعصاب به نام پرفسور سمیعی بسازند که بعدا این پرفسور به ایران آمد و بعد با دلگیری رفت.

خبر خوب هفته:  اختصاص وام‌های کم‌بهره گردشگری به مردم/ طرح مجازات اسیدپاشی اصلاح شد/ ‌‌قیمت مسکن در حال کاهش است

معاون سرمایه‌گذاری، امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با موافقت بانک گردشگری 550 میلیارد تومان برای سفرهای ارزان قیمت اختصاص یافته است و 300 میلیارد تومان هم برای خدمات دفاتر گردشگری اختصاص پیدا خواهد کرد.

***

نمایندگان مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح مجازات اسیدپاشی موافقت کردند. در این طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن اصلاح شد.

در ماده (1) آمده است: هرکس عمداً با پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر، با هر میزان غلظت موجب جنایت بر نفس، عضو یا منفعت شود در صورت مطالبه از ناحیه مجنیٌ‌علیه یا ولی‌دم حسب مورد با رعایت شرایط مقرر در کتاب قصاص، به قصاص نفس یا عضو یا منفعت محکوم می‌شود.

همچنین نمایندگان با حذف تبصره ماده (2) طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن با 132 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

***

وزیر راه و شهرسازی گفت: روند چند ماه گذشته بازار مسکن نشان می‌دهد که قیمت خانه سیر نزولی دارد، البته مشخص بود که رشد حباب گونه قیمت ها در دو سال اخیر غیرعادی و غیرواقعی بوده است.

موضع‌گیری عجیب هفته: نصب کارتخوان موضوع بی‌ارزشی است!

رئیس جامعه جراحان با بیان اینکه نصب کارتخوان در مطب پزشکان موضوع بی‌ارزشی است، گفت: مایل به صحبت در این خصوص نیستم.

 با وجود اینکه اوایل مردادماه، محمدرضا ظفرقندی، «رئیس کل سازمان نظام پزشکی»، با تاکید بر اینکه «جامعه پزشکی همواره از قانون تبعیت کرده است»، گفته بود: «تمامی افراد شاغل در حرفه پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و دامپزشکی، می‌بایست تا ۲۳ مرداد ۹۸ نسبت به تهیه دستگاه کارتخوان و استفاده از آن اقدام نمایند.»

ایرج فاضل رئیس سابق سازمان نظام پزشکی حدود ۶۰ روز پس از پایان این اولتیماتوم، به میزان می‌گوید: «نصب یا عدم نصب کارتخوان در مطب به خود پزشکان مربوط است.»

هشدار هفته:  هشدار در خصوص کژی‌های روند بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده

شورای عالی استانها در خصوص کژی های روند بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده بیانیه صادر کردند.

چالش هفته:  اجاره ساعتی سوئیت در تهران؛ جرم است؟

به گفته جانشین فرمانده ناجا هر موضوعی از جمله موضوع اجاره ساعتی سوئیت‌ها جزو مواردی است که باید در جای خودش از سوی پلیس بررسی شود.

سردار ایوب سلیمانی به اجاره ساعتی سوئیت‌ها واکنش نشان داد و گفت که پلیس چنین مواردی را بررسی و کنترل می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا در مورد اجاره ساعتی برخی منازل و سوئیت‌ها که به تازگی در رسانه‌ها مطرح شده است، گفت: مقررات در این حوزه مربوط به دیگران است، اما پلیس در هرجایی که متوجه شود جرمی رخ داده با آن مقابله کرده و به آن ورود می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پیشگیری از جرم هم جزو مواردی است که پلیس در مورد آن به مسئولان هشدارهای لازم را می‌دهد، گفت: همانطور که گفتم پلیس در هرجایی که متوجه شود جرمی رخ داده ورود می‌کند و با جرم رخ داده و مجرمان برخورد خواهد کرد، اما ما بنگاه معاملاتی نیستیم که بگوییم اجاره بدهید یا ندهید.

سلیمانی ادامه داد:‌ در این خصوص نیز ما هشدارهای لازم را می‌دهیم و این موارد را کنترل و بررسی هم می‌کنیم در جایی اگر لازم باشد با حکم قانون پلمب هم خواهیم کرد.

به گفته جانشین فرمانده ناجا هر موضوعی از جمله موضوع اجاره ساعتی سوئیت‌ها جزو مواردی است که باید در جای خودش از سوی پلیس بررسی شود.

افشاگری هفته: سوالات کنکور به بیرون درز کرد/ پای برخی مسئولین در انتشار سوالات کنکور

سردار رحیمی در شورای شهر تهران از درز سوالات کنکور به بیرون و رد پای برخی مسئولین در این انتشار خبر داد.

خبر هفته: طرح پابند الکترونیکی زندانیان شروع شد/ نوشتن قولنامه در بنگاه‌های معاملات املاک ممنوع

 

رئیس کل دادگستری مازندران از اجرای طرح پابند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس در این استان خبر داد.

***

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تدوین پیش‌نویسی خبر داد بر مبنای آن بنگاه‌های معاملات املاک و خودرو به کار اصلی خود یعنی دلالی می‌پردازند و خریدار و فروشنده، سند را در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز