سخنگوی شورای شهر تهران:

برخی مدیران شهرداری به برنامه سوم اهمیتی نمی دهند/ هزینه مالیات تهرانیان برای شهرهای دیگر

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۰:۰۹:۰۶
کد خبر: ۹۱۴۷۶۰
برخی مدیران شهرداری به برنامه سوم اهمیتی نمی دهند/ هزینه مالیات تهرانیان برای شهرهای دیگر
علی اعطا با انتقاد از برخی مدیران شهری که به برنامه سوم اهمیت نمی‌دهند طرح مالیات بر ارزش افزوده را هزینه‌ای برای شهروندان تهرانی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ؛ علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود که صبح امروز در محل شورای شهر برگزار شد،  در رابطه با طرح تفصیلی منطقه ۲۲ عنوان کرد: این طرح در دستور شورای عالی شهرسازی قرار دارد و بر اساس بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون شوراها طرح های تفصیلی باید مورد تایید شورای شهر قرار گیرد و سپس به شورای عالی شهرسازی برود. از این منظر قبل از تائید در شورای عالی شهرسازی باید به تائید مدیریت شهری برسد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه بنا است امروز کمیسیون شهرسازی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد، افزود: در مورد طرح تفصیلی منطقه ۲۲ امروز در کمیسیون مربوطه شورا بررسی‌هایی صورت می گیرد موضوع TOD به آن گونه که مورد تایید شورا است دیده نشده است که طرح تفصیلی منطقه باید بر مبنای توسعه حمل و نقل عمومی باشد و لازم است به آن توجه شود.

او تصریح کرد: در جلسه کمیسیون تلفیقی مقرر شد هر کمیسیون اولویت های اصلی خود را معین کند و سازمان اجرایی هر یک با همکاری کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شود که در راستای تحقق پذیر کردن برنامه پنج ساله سوم است.

اعطا ضمن انتقاد از عمل نکردن مدیران به برنامه سوم گفت: آنگونه که شایسته است برخی مدیران شهرداری اهمیتی به برنامه نمی دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه مصوبه خانه باغ از هفته آینده اجرایی خواهد شد، گفت: از هفته آینده زیرساختهایی فراهم می‌شود و کسانی که مالک باغ هستند بر اساس فهرست فعالیت های پیش بینی شده می توانند مجوز بگیرند.

اعطا با  انتقاد ازلایحه مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس مطرح است اظهار کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزود تا ماده ۲۷ در صحن مجلس بررسی شده است و سایر موارد به کمیسیون اقتصادی برگشته است. همچنین ماده ۹ و ۱۰ در حوزه مدیریت شهری است به کمیسیون اقتصادی برگشته است.

او تاکید کرد: ما سه خواسته اصلی داریم یکی اینکه مجموعه شوراها انتظار دارند بحث اختیار وضع عوارض از شوراها گرفته نشود. با این کار شوراها را از حیز انتفاع خارج می کنیم و این شایسته نیست چرا که از ابتدای انقلاب بر سیستم شورایی سرمایه گذاری ویژه شده است. در این لایحه آنچه که حاصل خواهد شد مالیاتی که از شهروندان تهرانی اخذ می شود برای شهروندان تهرانی هزینه نخواهد شد.

اعطا اضافه کرد: هزینه‌های پایتخت به ما تحمیل شده است و این نوع مواجهه با قانون مدیریت شهری را با مشکل مواجه خواهد کرد. معافیت‌های زیادی اعمال شده است که اگر به این شکل تعمیم پیدا کند حوزه مدیریت شهری با مشکل مواجه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز