مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران؛

اضافه بنا، علت عدم تکمیل پروژه آئینی صبا/ ۳۸ میلیارد اعتبار مورد نیاز برای پروژه آئینی با ۴ میلیارد بودجه

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۵:۴۵:۱۰
کد خبر: ۹۱۴۹۰۹
اضافه بنا، علت عدم تکمیل پروژه آئینی صبا/ ۳۸ میلیارد اعتبار مورد نیاز برای پروژه آئینی با ۴ میلیارد بودجه
آقایی با بیان برخی از مشکلات حقوقی و نبود بودجه برای اتمام پروژه نمایش‌های آئینی صبا گفت: اعتباری که در بودجه امسال برای این پروژه تعریف شده 4 میلیارد تومان است، اما با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته برای تکمیل بخش فرهنگی نیازمند 38 میلیارد تومان هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اعطا در صد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور به معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران در خصوص تکمیل پروژه مرکز نمایش‌های آئینی صبا ضمن تذکر اظهار کرد: مرکز نمایش‌های آئینی صبا (واقع در منطقه 7- خیابان شریعتی- سه‌راه پلیس) یکی از پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی- هنری شهر تهران است که نزدیک به 15 سال از شروع عملیات ساخت آن گذشته است.

وی ادامه داد: این پروژه دارای کیفیت معماری و فضایی بالایی است، به طوری که در صورت افتتاح به یکی از فضاهای باارزش و ماندگار شهر تهران در حوزه فرهنگی- هنری و یکی از مراکز مهم هنرهای نمایشی در ایران تبدیل خواهد شد.

در این رابطه علیرضا آقایی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، به خبرنگار برنا گفت: یک مسئله حقوقی در خصوص پروژه صبا وجود دارد. این پروژه سرمایه‌گذار داشته و در دوره گذشته شفاهی گفته شده شما می‌توانید اضافه‌تر ساخت و ساز کنید. در حال حاضر در رابطه با این اضافه بنا دچار مشکلات حقوقی شده‌ایم منتهی مشکل اصلی ما این است که باید بودجه داشته باشیم.

او افزود: کلا 4 میلیارد بودجه برای توسعه فرهنگی در نظر گرفته‌اند در صورتی که بیش از 38 میلیارد بودجه برای اتمام این پروژه مورد نیاز است.

آقایی در رابطه با صحبت‌های عنوان شده در رابطه با دعوای پیمانکار و کارفرما عنوان کرد: دعوایی میان پیمانکار و کارفرما نیست. در این پروژه با بخش خصوصی مشارکت کردیم. در حال حاضر به‌خاطر این اضافه بنا دچار مشکل حقوقی هستیم.

نظر شما
پرونده ویژه