وزیر کار: جامعه کارگری شریف ترین قشر جامعه هستند

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۴:۲۰:۵۲
کد خبر: ۹۱۴۹۷۴
وزیر کار: جامعه کارگری شریف ترین قشر جامعه هستند
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این که جامعه کارگری شریف ترین قشر جامعه هستند، تاکید کرد: درست ببینیم و درست بشنویم تا کارگران خواسته خود را فریاد نزنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد شریعتمداری،  در نشست صمیمی با تشکلهای کارگری و کارفرمایی استان مرکزی اظهار کرد: تصمیم داشتیم تا با شرکت‌های مهمی که از نظر تولید و اقتصاد در شرایط فوق العاده هستند و افراد متخصص و شاخصی در این شرکت‌ها فعالیت دارند نشستی داشته باشیم تا مطالب را از زبان خود آنها بشنویم.

وی افزود: هپکو و آذرآب علاوه بر مسائل رفاهی و مطالبات  اگر از مالکیت  مستمر شرکت اطمینان حاصل کنند   آرام می‌شوند و به تولید باز می‌گردند.

وی ادامه داد: امروز که نظام استکباری به ما فشار آورده و نمی‌توانیم تجهیزات راهداری و راهسازی وارد کنیم هپکو در این زمینه بسیار بنام است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اینکه در انجام هر قراردادی تعویق رخ دهد بطور قطع طرف قرارداد منصرف می‌شود و این مسئله درخصوص آذرآب صدق می‌کند و هرکس که بگوید این مجموعه کار ندارد اذعان مسخره‌ای کرده است، براساس نامه سهامدار شرکت آذرآب به وزارتخانه میزان ۴۵۰ میلیارد تومان قرارداد درحال کار در این مجموعه وجود داردو علاوه بر آن ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد در شرف انعقاد وجود دارد که عجیب نیست زیرا آذرآب از توانایی ساخت بالایی برخوردار است و در مقابل کشور نیز به ساخت و ساز آذرآب احتیاج دارد.

وی بیان کرد: درست ببینیم و درست بشنویم تا کارگران خواسته خود را فریاد نزنند و صحبت هایشان را به گوش ما برسانند، هر واگذاری، نیازمند حمایت است تا بتواند از نو فعالیت خود را آغاز کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز کارگران فعالند، رسانه‌ها آگاه و نکته سنج هستند و جامعه را آگاه می‌کنند و با این شرایط دیگر تخلف کردن امکان پذیر نیست.

شریعتمداری عنوان کرد: امسال معادل ۳۶.۵ درصد افزایش دستمزد داشته‌ایم که این اتفاق در تاریخ بی‌سابقه است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه اختیارات قول می دهم آنچه از دستم برمی‌آید انجام دهم و اگر به وعده خود عمل نکردم اعلام کنید، تلاش من بر این است که گوش شنوا و زبان گویا در جلسه دولت، ستاد اقتصاد مقاومتی و غیره باشم.

وی افزود: اگر خواستار پایداری صندوق تامین اجتماعی هستیم باید پرداخت حق بیمه را رعایت کنیم و به امید پرداخت این وجوه از جیب دیگران نباشیم، همه شاغلین در تمامی حوزه‌ها حق بیمه شدن دارند اما پوشش بیمه شرایطی دارد، در حوزه شرایط قرارداد کار تبصره یک و دو ماده ۷ به صراحت قوانین را بیان کرده و شرایط قراردادها را توضیح داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برهم خوردن توازن بازار کار، کارگر را وادار می‌کند بدون هر سندی و حتی کاغذ بدون امضا کار کند و این معضل با سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های اشتغالزا در کشور برطرف می‌شود .

شریعتمداری عنوان کرد: کارگران ماهر و توانا در بسیاری از رشته‌ها حضور دارند که در کارگاه‌های کوچک و متوسط حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند موفق باشند و ما مدافع آنها هستیم،

وی خاطرنشان کرد: جامعه کارگری شریف ترین قشر جامعه هستند ، تولید به دست آنان است، در هر مقطع زمانی کارگران پای کار بوده اند، در دوران جنگ خمپاره ساخته‌اند و با تحول صنعت تکنولوژی نوین ساخته‌اند که همه ما دربرابر آنها مسئول و بدهکار هستیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در طول تاریخ همواره افراد ضد انقلاب به دنبال رخنه در میان قشر کارگر بوده‌اند تا کارگر را علیه نظام و انقلاب بشورانند اما این قشر همواره پایبند نظام و انقلاب ایستاده است.

شریعتمداری افزود: حق با کارگران است و باید تمام تلاشمان را بکار بگیریم تا معضلات موجود برای این قشر مرتفع شوند، وام گرفتن راه چاره نیست اما حتی اگر وام هم بدهیم باید حقوق آذرآب تامین شود و امیدواریم به زودی معضلات این حوزه بطورکامل برطرف شود.

لازم به ذکر است : در ابتدای این نشست نمایندگان تشکلهای کارگری دیدگاهها ، نقطه نظرات و چالشهای خود را در حوزه های مختلف  بیان کردند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز