استان تهران رتبه نهم انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی را دارد

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۴:۳۲:۲۵
کد خبر: ۹۱۴۹۹۳
استان تهران رتبه نهم انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی را دارد
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از رتبه نهم استان تهران در انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی با ۱۳.۸ درصد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار، در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به رونمایی از سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان تهران اظهار داشت: شرایط جنگ اقتصادی و روانی کنونی ایجاب می‌کند که مردم و مسئولان با دقت بیشتری نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود همت کنند.

وی با اشاره به ضرورت برقراری عدالت جنسیتی بیان کرد: از ابتدای انقلاب یکی از آرمان‌هایی که همواره مورد تاکید بود موضوع عدالت بود که همواره یکی از اهداف متعالی ما بوده که عدالت چه در بعد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را می‌توان از تعالیم دینی استخراج کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: به لحاظ شاخص‌های پیشرفت زنان در کشور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گزارشی از روند شاخص‌ها تهیه شد که در برخی زمینه‌ها شاهد پیشرفت و در برخی دیگر شاهد عقب‌ماندگی جدی هستیم.

ابتکار با اشاره به تأکید قانون اساسی و قوانین بالادستی بر اجرای عدالت جنسیتی تصریح کرد: متأسفانه با وجود تأکیدات بسیار در قانون اما به لحاظ موضوعی با اهداف متعالی فاصله داریم که برای رفع این مشکل در سطح ملی و برای هر استان سند ارتقا وضعیت زنان مبتنی بر اطلس هر استان و نیازهای خاص آن‌ها پیگیری می‌شود که این سند در ۳۰ استان نهایی شده و امروز نیز در استان تهران به عنوان پانزدهمین استان این سند تصویب می‌شود.

وی سپس با بیان اینکه مشکلات اجرایی مانع از تحقق کامل عدالت جنسیتی است گفت: با وجود تدابیر قانونی اما متأسفانه در عمل شاهد وجود برخی عقب‌ماندگی‌ها هستیم که با برنامه‌ریزی‌های ویژه باید متناسب با آرمان‌ها حرکت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در ۸ محور و ۱۷۶ شاخص تخصصی ارائه شده که همه دستگاه‌ها را در برمی‌گیرد و شامل شاخص‌های بهداشتی، آموزشی، مشارکت سیاسی و غیره با هدف‌گذاری‌ها مشخص است و شناسنامه شاخص‌ها با کمک سازمان آمار تهیه می‌شود.

ابتکار سپس با اشاره به محرومیت‌های ورزشی بانوان در شهرستان‌های تهران افزود: در حوزه ورزش علی‌رغم اقدامات شاخص، برخورداری دختران و زنان در شهرستان‌های استان تهران از امکانات ورزشی بسیار اندک است و همچنین در مدارس تهران نیز به سبب بلندمرتبه ‌سازی، امکان ورزش و تفریح راحت برای دختران وجود ندارند.

وی در ادامه با اشاره به آموزش ۱۲ هزار نفر از بانوان کشور با مشاغل نوین خانگی تصریح کرد: با توجه به انعقاد دو طرح بزرگ با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت کشور می‌توان ۱۲ هزار نفر در کشور و ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از استان تهران با مشاغل نوین خانگی آشنا می شوند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی افزود: با توجه به اینکه این طرح در راستای کاهش مخاطرات اجتماعی تدوین شده می‌تواند در مواجهه صحیح با مشکلات راهکار مناسب ارائه دهد که در این راستا با توان‌افزایی سازمان‌های مردمی که از رویکردهای‌ مهّم دولت نیز است می‌توان این طرح را تداوم بخشید.

ابتکار در ادامه با انتقاد از آسیب‌پذیر بودن استان تهران در زمینه مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده تأکید کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و جهت‌گیری‌های رئیس‌جمهور طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در کل کشور اجرایی شد چرا که مهم‌ترین آسیب در شرایط فعلی خانواده و مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده است که در شرایط کنونی به دلایل مختلفی امکان مفاهمه کاهش یافته است.

وی در پایان با اشاره به انتصاب ۳۰ درصدی بانوان در پست‌های مدیریتی خاطرنشان کرد: استان تهران رتبه نهم را در انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی با ۱۳.۸ درصد دارد و طبق بخشنامه شورای عالی اداری در سال ۹۶ باید ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی تا پایان دولت در اختیار بانوان قرار گیرد که اکنون ۶۱ نفر از بانوان در دولت معاون ‌وزیر و همطراز معاون هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز