صدور حدود ۲ میلیون گذرنامه و برگ تردد در اربعین

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۰:۵۵:۱۰
کد خبر: ۹۱۵۲۹۱
صدور حدود ۲ میلیون گذرنامه و برگ تردد در اربعین
آخرین نشست خبری ستاد مرکزی اربعین با اعلام پایان عملیات مراسم اربعین در محل سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد اربعین، در ابتدای این نشست گفت: از تمامی دوستانی که در ایران و عراق برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم اربعین از لحاظ امنیت و آرامش و خدمات دهی زحمت کشیده اند تشکری ویژه داریم، خوشبختانه خدمان ارائه شده نسبت به سال گذشته بهتر ارائه شده است و همچنین از دولت و ملت عراق و تمامی ارگان ها درگیر، مردم و تمامی موکب های دو کشور تشکر می کنیم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در خصوص عملیات مراسم اربعین امسال بیان کرد: عملیات مراسم اربعین امسال با حضور بیش از ۳/۵میلیون نفر زائر که از ایران وارد خاک عراق شده اند با موفقیت کامل انجام پذیرفت و امروز رسما پایان مراسم عملیات را اعلام می کنیم، البته دستگاه مستقر در مسیر اربعین چه در خاک ایران و چه در کشور عراق وظایف عادی خود را طبق روال انجام می دهند.

او ادامه داد:موکب دارانی که علاقه دارند می توانند تا پایان ماه صفر به فعالیت و خدمات دهی ادامه دهند.

ذولفقاری در ادامه با اشاره به برقراری کامل امنیت در مراسم امسال اربعین حسینی عنوان کرد: خوشبختانه امینت به صورت کامل برقرار بود و در سال جاری هیچ گونه مشکل نا امنی در داخل خاک ایران و عراق نداشته ایم که این‌ موضوع خود جای شکرگذاری دارد و باید تشکری ویژه را از تلاشگران برقراری نظم و امنیت در داخل و خارج داشت.

رئیس ستاد اربعین در خصوص موکب های مستقر در طول برگزاری مراسم اربعین خاطر نشان کرد: ۲۵۰۷ موکب فعال ایرانی را داشتیم و همچنین مردم عراق نیر بیش از ۱۰ هزار موکب را برپا کردند، باید پذیرفت اصل میزبانی بر عهده مردم عراق است و ما فقط به یاری آنان می شتابیم.

وی در خصوص زائران و صدور گذرنامه هایی که از سوی نیروی انتظمی صادر شده است بیان کرد: ۳۷ درصد از زائرین خانم و مابقی را آقایان تشکیل می دادند، در حدود ۲ میلیون گذرنامه و برگ تردد صادر شده که این تعدا نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است. همچنین مبحث قابل توجه ارائه بیش از ۱۲۲ میلیون وعده غذا از سوی موکب داران بوده است.

این مقام مسئول در پایان نیز گفت: در حوزه زیر ساختی باید از هم اکنون شروع بکار شود و اجازه ندهیم که واگذار شود به ماه های منتهی به اربعین. با توجه به روند مراسم اربعین در کشور و ضرورت های مدیریت این مراسم در حوزه ساختاری و اختیارات قانون و بحث بودجه برای اقدامات زیر ساختی قطعا نیازمند بودجه هستیم، امیدواریم در مبحث بودجه سال ۹۹ این مبحث مورد عنایت دولت محترم و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز