در نشست با سمن‌های جوانان استان تهران مطرح شد؛

تندگویان: اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم اعتبارات سمن‌ها را ناعادلانه پرداخت کنیم

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۰۹:۰۰:۳۱
کد خبر: ۹۱۵۶۸۹
تندگویان: اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم اعتبارات سمن‌ها را ناعادلانه پرداخت کنیم
معاون امور جوانان با اشاره به راه اندازی سامانه توانمند سازی و شفافیت سمنهای جوانان گفت: همه پرداخت ها و تایید طرح ها در این سامانه برای اشخاص و نهاد های نظارتی قابل دسترسی است و اگر بخواهیم هم نمی توانیم اعتبارات را ناعادلانه و خارج از چارچوب قواعد به سمنها پرداخت کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عصر دیروز نشست مشترک محمد مهدی تندگویان با سمن های جوانان استان تهران برگزار شد که سجاد سالک مدیرکل مشارکتهای اجتماعی جوانان و اعظم کریمی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و همچنین رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز در آن حضور داشتند.

تندگویان در این نشست و پس از استماع نظرات و مشکلات سمنهای استان تهران با بیان این مطلب که ساختار و رفتار تشکیلاتی و مدنی باید در سمنهای استان تهران صورت بگیرد افزود: ما این ساختار را با تشکیل مجامع استانی و مجمع ملی سمنها بوجود آوردیم اما رفتار سمنهای تهران برای پیگیری مطالباتشان متناسب این ساختار نیست.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجمع سمنهای استان تهران گفت: امیدوارم انتخابات پیش رو طوری انجام شود و افرادی انتخاب شوند که بتوانند رفتار مدنی و سازمانی را در سمنهای تهران نهادینه کنند.

معاون امور جوانان با بیان اینکه ساختار تشکیلاتی مجامع استانی و مجمع ملی سمنهای جوانان با زحمات زیادی به دست آمده افزود: سمنها باید از این ساختار حمایت کنند و آن را جدی بگیرند که اگر این کار را انجام دهند می توانند بدون اتکا به هیچ شخص و یا نهادی کارهای بزرگی انجام دهند.

وی با اشاره به حل موضوعات ثبت شناسه سمنهای جوانان, تشکیل مجمع ملی سمنها, ارتقای 10 برابری اعتبار حوزه جوانان, شبکه سازی تخصصی و رویکرد اشتغالزایی این شبکه ها, کسب کرسی بین المللی در سازمان جوانان کشورهای اسلامی گفت: همه این موارد مشکلات 20 ساله ای بود که در این دو سال حل شد ولی اعتقاد داریم این تازه اول راه است و باید راه را با قدرت ادامه دهیم.

تندگویان با اشاره به تایید موضوع امریه سمنهای جوانان توسط مقام معظم رهبری افزود: شانیت و شخصیتی که سمنهای جوانان با این تایید رهبر معظم انقلاب پیدا کردند بسیار مهمتر از خود موضوع امریه است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه توانمند سازی و شفافیت سمنهای جوانان گفت: همه پرداخت ها و تایید طرح ها در این سامانه برای اشخاص و نهاد های نظارتی قابل دسترسی است و اگر بخواهیم هم نمی توانیم اعتبارات را ناعادلانه و خارج از چارچوب قواعد به سمنها پرداخت کنیم.

معاون امور جوانان افزود: به سمتی می رویم که شبکه های تخصصی سمنها را در قالب تعاونی ها پیش ببریم و در این راه سرمایه گذارانی که روی طرح جوانان سرمایه گذاری می کنند را حمایت می کنیم تا سمنها دیگر درگیر وام و اقساط نشوند.

وی ادامه داد: در عرصه بین المللی بعد از 20 سال که عضو سازمان جوانان کشورهای اسلامی بودیم یک جایگاه کلیدی کسب کردیم و با همه دشمنی هایی که برخی کشورها انجام دادند تا جایگاه ما را بگیرند آن را حفظ کردیم و همین اواخر با بیانیه ای که از سوی این سازمان در مورد اهانت به سرود تیم ملی ایران در بازی با بحرین انجام شد, جوانان کشورهای اسلامی به دلیل دیپلماسی مناسبی که داشتیم این اقدام را محکوم کردند.

معاون امور جوانان با بیان این که با همه مشکلات و دغدغه های کشور امسال بیش از هفت هزار درخواست ثبت تشکل داشته ایم افزود: این آمار قابل توجه نشان می دهد جوانان سمنها را شناخته اند و اقبال صورت گرفته و به حوزه جوانان امیدوار شده اند که این دستاورد بزرگی است و باید از آن حراست کنیم.

تندگویان در پایان گفت: مجامع استانی سمنهای جوانان باید با پرچم جوانان کل استان مناسبات و مطالبات خود را پیگیری کنند اگر با هم و درکنار هم قرار بگیریم می توانیم به درستی بسیاری از کارها را پیش ببریم و مشکلات جوانان را حل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز