معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران:

پلاسکو الزام به ساخت پارکینگ در محل ندارد

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۱:۱۳:۲۰
کد خبر: ۹۱۵۷۵۵
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ساختمان جدید پلاسکو می تواند پارکینگ خود را در محلی غیر از ساختمان فعلی تأمین کند و هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، در حاشیه بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از ساختمان جدید پلاسکو گفت: این پروژه، یک پروژه ملی است زیرا اتفاقات تلخی که در حادثه ریزش پلاسکو رخ داد و شهادت آتش نشانان این پروژه را از سایر پروژه ها متمایز کرد و شهرداری نیز در جریان ساخت ساختمان جدید، همراهی هایی با بنیاد مستضعفان داشته است. پس از آواربرداری، نخاله های به جا مانده با هزینه شهرداری و همراهی بنیاد مستضعفان به محل جدید منتقل و زمین آماده ساخت پروژه ساختمانی شد.

وی افزود: دو بار نقشه های این ساختمان طراحی و هر دوبار برای طراحی آن مسابقه سراسری برگزار شد. پروژه خوبی در حال احداث است. تعداد طبقات و مساحت مشابه ساختمان قبلی است و امیدواریم ساختمان جدید به نماد مهندسی کشور تبدیل شود.

گلپایگانی تصریح کرد: ضوابط ساخت و ساز و مهندسی  در این ساختمان رعایت شده و بنیاد هزینه قابل توجهی در این زمینه انجام داده است. فرآیندهای صدور پروانه انجام شده و مجوزها همراه با کامل شدن نقشه ها، مرحله به مرحله صادر می شود اما کارگاه ایجاد شده و حضور پیمانکاران ذیصلاح و ناظران ذیصلاح ما را از لحاظ ساختمانی مطمئن کرده و همچنین توجه ویژه ای نیز به یادمان آتش نشانان شهید نیز در ساختمان جدید شده است.

گلپایگانی  در پاسخ به سوالی در خصوص تامین پارکینگ در ساختمان پلاسکو گفت بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ساختمان ها برای ساخت و اخذ پروانه موظف به تامین پارکینگ هستند.

وی گفت: در خصوص ساختمان پلاسکو به جهت محل قرار گیری و همچنین شرایط ساختمان امکان ساخت پارکینگ در محل وجود نداشته است.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: از همین رو مقرر شده است تا الزام به ساخت پارکینگ در محل برداشته شده و به جای آن تامین پارکینگ در محلی نزدیک به ساختمان انجام گیرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا پاساژ پروانه و پارکینگ طبقاتی پروانه جزء گزینه های تامین پارکینگ پلاسکو محسوب می شود یا خیر؟ اظهار داشت: یکی از مکانهای مورد نظر همین پارکینگ پروانه است البته هنوز توافق صورت نگرفته و مکان های دیگری هم در دست بررسی قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز