واکنش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به قیمت بلیت ۲ میلیون تومانی پرواز مشهد

۱۳۹۸/۰۸/۰۲ - ۱۲:۱۹:۲۹
کد خبر: ۹۱۵۷۸۳
واکنش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به قیمت بلیت ۲ میلیون تومانی پرواز مشهد
جعفرزاده گفت: سقف و کف قیمت بلیت این مسیر از ۲۲۹ هزار تومان تا ۷۰۱ هزار تومان مقرر شده و افزایش قیمتی وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه هیچ افزایش بلیتی برای پروازهای تهران مشهد در روزهای پایانی ماه صفر در نظر گرفته نشده است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند بر اساس نرخ‌نامه‌ای که در سایت‌های خود و همچنین سایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار داده شده است بلیت‌ها را به مسافران عرضه کنند.

او توضیح داد: هم‌اکنون کف و سقف نرخ بلیت‌‌ها در تمامی مسیرها مشخص است و در صورتی که مسافران نرخ‌هایی بالاتر از نرخ‌های تعیین شده بلیت را تعیین کنند می‌توانند به سایت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.

جعفرزاده توضیح داد: نرخ بلیت اکونومی و بیزینس کلاس کاملا متفاوت است و ممکن است برخی از مسافران این موضوع را ندانند و نرخ بلیت بیزینس کلاس کاملا بالاتر از نرخ اکونومی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه نرخ کف مسیر تهران_مشهد ۲۲۹ هزار تومان و ۷۰۱ هزار و ۳۰۰ تومان سقف این مسیر است.

او اظهار کرد: در صورتی که بلیتی بیرون از نرخ‌های تعیین شده به مسافران عرضه شود حتی در صورتی که پرواز انجام شده باشد کل مبلغ قابل استرداد است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: در صورتی که مسافران در سایت‌های فروش بلیت با نرخ‌هایی بالاتر از نرخ‌های تعیین شده مواجه شوند می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی اعلام کنند تا بلافاصله با این موضوع برخورد شود.

جعفرزاده تاکید کرد: در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی برای ایام ۲۸ صفر و شهادت امام رضا درخواست مجوز پرواز‌های فوق‌العاده داشته باشند سازمان هواپیمایی بعد از بررسی‌های لازم با درخواست آن‌ها موافقت خواهد کرد.

او بیان کرد: هیچ کمبودی برای عرضه بلیت در این ایام وجود ندارد و هیچ دستورالعملی برای افزایش قیمت بلیت‌ها در مسیر‌های داخلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی ارائه نشده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان گفت: مسافران بلیت‌های هواپیمای اکونومی و بیزینس کلس را اشتباه نگیرند، زیرا که شرایط صندلی‌های بیزینس کلس و اکونومی کاملا متفاوت است و نرخ‌های آن‌ها در نرخ نامه‌های شرکت هواپیمایی هم اعلام نشده است.

نظر شما