این دمنوش‌ها بیماری‌های پاییزی را ریشه کن می کند

۱۳۹۸/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۵:۵۱
کد خبر: ۹۱۶۷۴۹
این دمنوش‌ها بیماری‌های پاییزی را ریشه کن می کند
یک متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی گفت: یکی از راهکارهای مناسب و بدون عوارض برای درمان بیماری های رایج در فصل پاییز استفاده از دمنوش هاست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امیر هومن کاظمی متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی درباره دمنوش‌های مناسب فصل پاییز، فواید و طرز تهیه این دمنوش‌ها اظهار داشت: با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا کم کم آبریزش بینی و سرماخوردگی شروع می‌شود، به‌خصوص اگر سیستم ایمنی بدن‌تان ضعیف باشد، سرماخوردگی‌های مکرر باعث می‌شود کار و زندگی تان مختل شود. همه این‌ها در حالی است که می‌توان با پیروی از چند راهکار ساده از ابتلا به بیماری‌های شایع فصل پاییز جلوگیری کرد.

غذاهایی که بیشتر از سیگار قربانی می‌گیرند

وی افزود: بطور کلی گیاهان باعث افزایش گرمای بدن وافزایش جریان خون می‌شوند. هر خانواده‌ی ایرانی باید در سبد طب سنتی خودش این گیاهان را جای دهد.

معجونی که دوای سرفه است

یکی از دم نوش‌هایی که برای درمان سرفه، سرما خوردگی، گرفتگی بینی و دردهای مفصلی که در فصل پاییز شاهد افزایش این بیماری‌ها هستیم مناسب است، دمنوش ترکیب آویشن، زنجبیل و عسل است.

از دردهای قائدگی خلاص شوید

ترکیب زنجبیل، عناب و نبات  برای یبوست، کولیک عصبی، دردهای قائدگی، دردهای گوارشی مناسب است.

با این دمنوش افسردگی پاییزی را قورت دهید

ترکیب سنبل الطیب، گل گاو زبان، لیمو عمانی، زعفران و اسطوخودوس با هم یک دمنوش بی نظیر است که برای افرادی که افسردگی در فصل پاییز به سراغشان آمده است، معجزه می کند.

آرامش را به خوابتان بیاورید

ترکیب چای سبز، گل محمدی و بابونه باهم که برای تسکین اعصاب و رسیدن به آرامش مفید است که توصیه می‌شود این دمنوش را قبل ازخواب بنوشید تا خواب آرامی داشته باشید.

معجزه ای برای سرفه‌های خشک

ترکیب کاکوتی، عسل و دارچین  دمنوش مفیدی برای کم شدن سرفه‌های خشک و بهتر شدن جریان خون در ریه هاست.

دمنوش زعفران

مخلوط زعفران، گلاب و رزشک برای افزایش جریان خون مفید است.

دمنوش به

با ترکیب به تازه و یا خشک شده و هل دمنوشی تهیه کنید که  علائم سرما خوردگی تان راکاهش می‌دهد وهمچنین باعث باز شدن تارهای صوتی می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زمانی که میوه‌های فصل پاییز را مصرف می کنید، پوستشان را بیرون نیندازید و با خشک کردن آن دمنوشی فوق العاده خوش طعم تهیه کنید. پوست خشک شده نارنگی و انار را به چای اضافه کنید و بگذارید یک ربع دم بکشد، سپس میل کنید. این دمنوش به بهتر شدن جریان خون و تقویت سیستم ایمنی و بهتر شدن سرما خوردگی کمک می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز