این روغن را نخورید؛ سرطان‌زاست!

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۰:۳۷:۵۳
کد خبر: ۹۱۶۹۶۱
این روغن را نخورید؛ سرطان‌زاست!
مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم غذاهای فوق العاده پردازش شده مانند روغن سبوس برنج، ممکن است با خطر بالای انواع خاصی از سرطان ‌ها از جمله سرطان سینه همراه باشد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سبوس برنج نوعی روغن دارد که از لایه خارجی برنج تهیه می‌ شود.  این نوع روغن به خاطر طعم ملایم و نقطه دود بالایی که دارد برای  سرخ کردن مواد غذایی مناسب است. همچنین برای تقویت رشد مو و حمایت از رطوبت پوست مفید خواهد بود. 

 روغن سبوس برنج به طور طبیعی ارگانیک و بدون اصلاح ژنتیکی است، می ‌تواند مشکلات سلامتی مرتبط با ارگانیسم ‌های اصلاح‌ شده را به حداقل برساند.  این روغن یک منبع بزرگ از چربی‌های تک غیر اشباعی است که نوعی چربی سالم محسوب می شود و  در برابر بیماری ‌های قلبی مفید خواهد بود.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهند چربی‌‌های تک غیر اشباعی ممکن است تاثیر مثبتی بر دیگر جنبه‌های سلامت، از جمله سطوح فشار خون و متابولیسم کربوهیدرات‌ نیز داشته باشند. علاوه بر افزایش سلامت داخلی، بسیاری از مردم برای افزایش هیدراتاسیون پوست و کاهش علائم پیری از روغن سبوس برنج استفاده می کنند.

روغن سبوس برنج  تا حد زیادی به خاطر محتوای اسیدهای چرب و ویتامین E  دارای  آنتی ‌اکسیدانی است که به محافظت از پوست در برابر آسیب ها کمک می ‌کند و مانع تشکیل رادیکال ‌های آزاد مضر می ‌شود. به همین دلیل، روغن اغلب به سرم‌های پوست، صابون‌ها و کرم‌ها اضافه می‌شود تا پوست سالم و صاف نگه داشته شود. همچنین این روغن مفید، حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ است که می تواند با افزایش تولید فولیکول باعث افزایش رشد مو شود.

عوارض جانبی روغن سبوس برنج

اگرچه فواید متعددی برای روغن سبوس برنج وجود دارد، اما این روغن مفید دارای عوارض جانبی هم است. روغن سبوس برنج مانند بسیاری از روغن‌های گیاهی همچون روغن هسته انگور و کلزا بسیار پردازش و تصفیه شده است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم غذاهای فوق العاده پردازش شده مانند روغن سبوس برنج، ممکن است با خطر بالای انواع خاصی از سرطان ‌ها از جمله سرطان سینه همراه باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز