یک کارشناس آموزش:

در استخدام معلمان کیفیت مطرح نیست؛ بودجه نداریم/ عقب‌ماندگی در آموزش‌و‌پرورش غیرقابل جبران است

۱۳۹۸/۰۸/۰۷ - ۰۷:۰۵:۳۹
کد خبر: ۹۱۷۱۷۰
در استخدام معلمان کیفیت مطرح نیست؛ بودجه نداریم/ عقب‌ماندگی در آموزش‌و‌پرورش غیرقابل جبران است
فرجی گفت: در حال حاضر موضوع کیفیت مطرح نیست، بلکه بحث عمده بودجه و تامین نیروی انسانی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عباس فرجی، کارشناس و مشاور آموزش، با بیان اینکه اخیرا گفته شده با به کارگیری معلمان حق التدریس، خرید خدمت، سرباز معلم و همینطور معلمان بازنشسته و غیره این کمبود نیرو جبران می‌شود، گفت: بعید است با شیبی که در ورودی و خروجی نیروی انسانی در آموزش و پرورش داریم بشود مشکل را حل کرد.

او ادامه داد: آموزش و پرورش در حال حاضر مدیر و معاون و مشاور را هم سر کلاس می‌فرستد تا شاید بتواند تا حدی این مشکل را به عقب بیندازد ولی مگر می‌شود این رقم بالای عقب ماندگی را جبران کرد؟

این کارشناس با تاکید بر اینکه اختلاف عمیقی بین آمار آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه وجود دارد، عنوان کرد: البته مسائل دیگری هم ذیل همین موضوع لحاظ می‌شود. به عنوان مثال هم اکنون آموزش و پرورش بخش عمده‌ای از حقوق سال گذشته معلمان حق‌التدریس خود را پرداخت نکرده است، حالا چطور می‌تواند برای جبران کمبود نیروی انسانی خود از معلمان حق‌التدریس دیگری استفاده کند؟ این درحالی است که فرض کنیم بودجه آموزش و پرورش هر ساله نرخ مشخصی رشد داشته است اما مگر می‌شود دولت در شرایط اقتصادی کنونی برای آموزش و پرورش استثنا قائل شود؟!

فرجی اضافه کرد: بنابراین درحال حاضر موضوع کیفیت مطرح نیست، بلکه بحث عمده بودجه و تامین نیروی انسانی است زیرا اگر بخواهیم به موضوع کیفیت بپردازیم باید برای هر استخدامی که می‌کنیم حداقل چند سال وقت بگذاریم تا بتوانیم یک معلم تربیت کنیم، امری که سابقا انجام می‌شد ولی در یک دوره، این مهم کاملا کنار گذاشته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز