مهم‌ترین اخبار اجتماعی هفته؛

از تکرار فیلم‌های وسترن در پایتخت تا میدان آزادی در آستانه تخریب

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۴:۵۵:۴۲
کد خبر: ۹۱۷۸۹۹
از تکرار فیلم‌های وسترن در پایتخت تا میدان آزادی در آستانه تخریب
در این گزارش مهم‌ترین اخباری که طی هفته گذشته در رسانه ها منتشر شده است را با هم خواهیم خواند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی هفته‌ای که گذشت رسانه‌های حوزه اجتماعی اخبار مختلفی منتشر کردند که از آن جمله می‌توان به تحت درمان قرار گرفتن بیماران مبتلا به ویروس HIV در روستای چنار محمودی، تائید طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، ساخت VPN قانونی، مشخص شدن زمان اجباری شدن بیمه درمان، فیلم نبش قبر مردگان در شادگان، پیدا شدن جسد مدیر بیمارستان لقمان در تونل توحید، پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان، بازداشت رئیس سازمان جنگل‌ها، وقوع زلزله درهرمزگان و کرمانشاه، انفجار در دانشگاه علمی کاربردی ارومیه، سیل در 16 استان، میدان آزادی در آستانه تخریب اشاره کرد که در ادامه به مهمترین آنها می‌پردازیم.

اخبار سلامت هفته:

تحت درمان قرار گرفتن ۹۵ درصد مبتلایان به ویروس HIV در یکی از روستاهای لردگان/ ماجرای دانشجوی قلابی دندانپزشکی از زبان معاون وزیر بهداشت/ آغاز بیمه اجباری درمان در روز ۱۳ آبان

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۹۵ درصد از بیماران مبتلا به ویروس HIV در روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان تحت مراقبت‌های درمان قرار گرفتند.

***

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق گزارش دانشگاه شهید بهشتی، خانمی که ادعا دارد دانشجوی رشته دندانپزشکی این دانشگاه است، با سیستم آموزشی دانشگاه هیچ ارتباطی نداشته و اصلا دانشجو نبوده است.

***

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اعلام آغاز بیمه اجباری درمان در ۱۳ آبان ماه امسال گفت: بیمه اجباری فرصتی است برای کسانی که فاقد هر نوع بیمه هستند و لازم است افرادی که از بیمه برخوردار نیستند، مراجعه کرده و تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند.

اخبار بد هفته:

معاون مدرسه پرده گوش دانش‌آموز را پاره کرد!/ جزئیات کشف جسد مدیر بیمارستان لقمان در تونل توحید/ وقوع زلزله نسبتا مهیب در کرمانشاه/ آخرین جزئیات از حادثه انفجار دانشگاه علمی کاربردی ارومیه/ سیل در ۱۶ استان/ زلزله در هرمزگان/ خودکشی مادر تهرانی به خاطر دخترش در میدان رسالت!/ جزئیات فجیع قتل‌عام خانوادگی

در پی انتشار خبری مبنی بر پاره شده پرده گوش دانش‌آموز یزدی در یکی از مدارس یزد که به دلیل تنبیه بدنی معاون مدرسه انجام شد، «محسن گلستانی فر» مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن تأیید این خبر، اظهار کرد: تنبیه بدنی دانش‌آموزان خط قرمز اداره کل و وزارت آموزش و پرورش است و حتما با فرد خاطی در این خصوص برخورد جدی می‌شود.

***

ظهر روز چهارشنبه اول آبان مأموران کلانتری ۱۰۸ نواب از کشف بدن نیمه جان یک مرد داخل تونل توحید با خبر شده و با کمک امدادگران اورژانس وی به بیمارستان منتقل شد، اما ساعتی بعد مرد میانسال جان باخت. تحقیقات اولیه نشان می‌داد وی نادر حقی- ۵۵ ساله- مدیر بیمارستان لقمان بوده است.

***

رئیس مرکز رشد جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از انفجار دانشگاه علمی کاربردی ارومیه خبر داد و گفت: حادثه صبح سه‌شنبه 7 آبان‌ماه در مرکز رشد مربوط به یکی از شرکتهای خصوصی مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی بوده و در پی این انفجار 6 نفر مصدوم شدند که خوشبختانه مورد فوتی گزارش نشد. حجم انفجار شدید اعلام شده و علت در دست بررسی است. همچنین میزان خسارات وارده نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

***

رئیس سازمان امداد و نجات، در گزارش پایانی سیل و آبگرفتگی از ١ تا ٧ آبان گفت: طی هفت گذشته مجموعا ۱۶ استان از سیل و آبگرفتگی متاثر شدند و به ۸۴۶ نفر امدادرسانی شد.

***

در هشتم آبان‌ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ در مقیاس ریشتر استان هرمزگان، حوالی رویدر را در ساعت 01:56 بامداد، لرزاند.

***

زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی 4.3 ریشتر در استان کرمانشاه حوالی شهر صحنه به وقت محلی 1398/08/06 17:43:01 طول جغرافیایی 47.68، عرض جغرافیایی 34.56  در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

***

ساعت 11 روز دوشنبه 6آبان یک زن میانسال از پل عابر پیاده میدان رسالت در شرق تهران، اقدام به خودکشی کرد. در حالی که تاکنون هویت این فرد مشخص نشده، برگه کشف‌شده از جیب او نشان می‌دهد این زن به علت بیماری سرطان دخترش اقدام به خودکشی کرده است.

***

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: اختلاف خانوادگی در شهر جالق سراوان سبب کشته شدن ۴ نفر از اعضای یک خانواده و یک نفر مهمان شد.

اخبار جامعه و شهری هفته:

کسبه پلاسکو برای ساخت ساختمان ریالی پرداخت نخواهند کرد/ از بیمه تامین‌ اجتماعی تا چه سنی می‌توان بهرمند شد؟/ مستمری بازنشستگان بدون تاخیر پرداخت می‌شود/ کارفرما حتی در صورت رضایت کارگر نمی‌تواند او را بیمه نکند/ تخصیص وام 40 میلیون تومانی به تاکسی‌های فرسوده پایتخت/ میدان آزادی در آستانه تخریب/ جریمه تاکسی‌ها با بی‌حجابی مسافران!

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه تعداد واحدهای پلاسکو کم نمی‌شود و تنها امکان دارد مساحت مغازه‌ها کمتر شود گفت: ریالی از کسبه بابت ساخت ساختمان بیست طبقه پلاسکو نخواهیم گرفت.

***

قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سن بازنشستگی در ایران ۵۰ سال تعریف شده و ورود به تامین اجتماعی بعد از ۵۰ سالگی برای اولین بار با محدودیت‌هایی در برخی مدل‌های بیمه‌ای همراه است، گفت: اما در بیمه اجباری مشکلی نداریم و بعد از ۵۰ سالگی هم می‌توان بیمه شد.

***

سالاری گفت: بابت پرداخت مستمری بازنشستگان نگرانی نداریم و به موقع و بدون تاخیر این پرداخت‌ها را انجام می‌دهیم.

***

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه رد و بدل کردن برگه قرارداد سفید، نافی مسئولیت بیمه‌ای کارفرما در قبال کارگران خود نیست گفت: حتی اگر کارفرما برگه‌ای گرفته باشد و هر نوع قراردادی با کارگر خود داشته باشد اگر رابطه دستمزدبگیری برقرار باشد باید کارگران خود را بیمه کند تا مشمول جریمه نشود.

***

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران برنامه نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت با وام 40میلیون تومانی قرض الحسنه را تشریح کرد.

***

معاون فنی سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: تقریبا همه دشت‌های کشور با پدیده فرونشست مواجه هستند از این رو بیشترین نرخ فرونشست در تهران مربوط به جنوب و جنوب غرب، جنوب شرق به ویژه در مناطق ورامین و قرچک است و پدیده فرونشست در تهران در حال گسترش است، به گونه‌ای که از سوی بزرگراه آزادگان فرونشست به داخل شهر تهران نفوذ کرده است.

***

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی در خصوص رعایت شئونات اسلامی در تاکسی ها نیز توضیح داد: طبق قانون اگر مسافران تاکسی شئونات را رعایت نکنند رانندگان متخلف توسط پلیس راهنمایی رانندگی جریمه می شوند و این مسئله برای رانندگان تاکسی آسیب زاست.

اخبار انتظامی هفته:

پلیس به صاحبان خودرو پلاک‌ مخدوش هشدار داد/ خریداران خودرو قبل از نقل و انتقال به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند/ رئیس سازمان جنگل‌ها بازداشت شد

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور، درباره چگونگی شناسایی پلاک‌های مخدوش اظهار کرد: برخی از افراد برای ورود به طرح زوج و فرد و یا محدوده کنترل آلودگی هوا پلاک ماشین خود را مخدوش می‌کنند و با کاغذ و یا پلاستیک اقدام به این کار می‌کنند. افرادی که تصور می‌کنند با مخدوش کردن پلاک تشخیص داده نمی‌شوند بهتر است به سوابق تخلفاتی خود مراجعه‌ای داشته باشند.

***

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: خریداران خودرو برای جلوگیری از مشکلاتی احتمالی، قبل از نقل و انتقال به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

***

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بازداشت شد.

فداکاری هفته:

جوانی 21 ساله با فداکاری به 13 نفر جان دوباره بخشید

مرحوم امین‌ سلطانیان، ۲۱ ساله، پس از تایید مرگ مغزی در یزد، با رضایت خانواده‌اش به بیماران، زندگی دوباره بخشید. اعضای قابل‌ اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده، کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه چشم، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است.

اخبار عجیب هفته:

صحت نداشتن نبش قبر مردگان در شادگان/ ساخت VPN قانونی در دستور کار شورای عالی مجازی!

در پی انتشار کلیپ ساختگی و غیرواقعی مبنی بر نبش قبر و بردن اجزای بدن مردگان در شادگان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شادگان ضمن تکذیب این خبر گفت: فردی که این کلیپ را تهیه و منتشر کرده بود، امروز دستگیر شد.

***

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص ساماندهی vpn و نحوه واگذاری vpnهای مجاز در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: بنا به نیاز مردم و برخی از دستگاه‌ها، سازمان‌ها و اقشار مختلف به vpn قانونی، حسب وظایف قانونی کارگروه و ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل لازم در این خصوص در دستور کار کارگروه قرار گرفته است که امیدواریم با همکاری بیشتر اعضای کارگروه و حضور لازم برای تشکیل جلسات آن، هرچه زودتر این امر به نتیجه برسد و به گونه‌ای باشد که افراد برای نیازهای واقعی خود مجبور به استفاده از vpnهای غیرقانونی نشوند. ابزاری که مشخص نیست اطلاعات افراد را در معرض چه مخاطراتی قرار می‌دهد.

***

گزارش های اجتماعی برنا:

بر اساس قوانین حقوقی در ایران ارث چگونه تقسیم می‌شود؟/ آمار دقیقی از بی‌خانمان‌های کشور نداریم/ رواج خشونت کثیف در کف خیابان‌های تهران/ تکرار فیلم‌های وسترن در پایتخت/ برای از بین بردن سوء پیشینه کیفری چه باید کرد؟/ چگونه می‌توان از بیمه تامین اجتماعی خویش فرما استفاده کرد؟

در موضوع ارث اگر طبقه اول زنده باشند طبق دوم ارث نمی برند و همچنین اگر طبقه دوم فقط زنده باشند طبقه سوم ارث نمی برند به عنوان مثال شخصی می میرد و دوسال پس از او پدرش می‌میرد بنابراین فرزند وی دیگر ارث از پدر بزرگ نمی برد مثال دیگر شخصی می‌میرد و یک فرزند و یک خواهسر ویک برادر زنده دارد در این صورت فقط فرزندش ارث می‌برد و خواهر و برادرش که از طبقه دوم هستند، دیگر ارث نمی‌برند.

***

شهلا کاظمی‌پور با بیان اینکه آمار مشخصی از تعداد بی‌خانمان‌ها در کشور وجود ندارد، گفت: اگر آماری هم داده شود تنها بر اساس حدس و گمان است.

***

این روزها برخی افراد با چاپ عکس و آدرس و تلفن اشخاص به تسویه حساب می‌پردازند. در این رابطه فردی با انتشار عکس و آدرس  منزل فرد متواری و مادرش با ضمیمه تمامی مشخصات از مردم درخواست کرده این فرد را پیدا کرده و در ازای آن مژدگانی دریافت کند.

***

متأسفانه در اعلام سوابق کیفری متهمان و نیز ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری یا وجود آن سیستم منظم و حساب شده دیده نمی شود و عملاً حتی بازداشت تحت قرار تأمین کیفری که ممکن است متهم در نهایت برائت اخذ کرده باشد هنوز سوء پیشینه اعلام می شود و فراتر از این باید گفت اصلاً مرجع پاسخگویی به سوءپیشینه و سابقه کیفری با وجود اداره سجل کیفری با توجه به وظایف قانونی نمی تواند اداره تشخیص هویت باشد و تا زمانی که این نحوه اقدام ادامه دارد و چاره اندیشی در ساماندهی این امور نشود، مشکل همچنان باقی خواهد ماند.

***

بیمه تامین اجتماعی انواع مختلفی دارد که بیمه تامین اجتماعی خویش فرما یکی از آن‌هاست. بیمه تامین اجتماعی خویش فرما خود به دو دسته اختیاری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد تفکیک می‌‌شود.

خبر خوب هفته:

کپی رایت ممنوع!/ طرح تشدید مجازات اسید پاشی تایید شد/ در فصل پاییز منتظر توزیع سبد کالا باشیم؟

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی زمان به تصویب رسیدن لایحه حمایت از حقوق مالکیت ادبی و هنری را مشخص کرد.

***

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح تشدید مجازات اسیدپاشی خبر داد.

***

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از رایزنی برای توزیع سبد کالا میان مددجویان این نهاد در فصل پاییز خبر داد و گفت: دستورات لازم از سوی رئیس جمهور صادر شده است.

اخبار آموزشی هفته:

طرح جایگزین کنکور در مجلس به کجا رسید

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تدوین طرح جایگزین کنکور در این کمیسیون، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را بررسی و پیش‌نویس طرح را به کمیسیون ارجاع داده است.

هشدار هفته:

هشدار به زائران و تجار؛ از مراجعه به مرز مهران خودداری کنید

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بنا به سفارش اکید وزارت امور خارجه، مردم با توجه به تحولات اخیر عراق از مراجعه به مرزهای کشور از جمله مرز مهران با هدف سفر به کشور عراق خودداری کنند.

خرید هفته:

دست نگه دارید، افزایش قیمت خودرو مقطعی است/ ضررهای 40 تا 50 میلیونی با خرید هیجانی

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره دلایل افزایش قیمت ها در بازار اظهار داشت: افزایش قیمت 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان در بازار مقطعی و طبیعی است و گاهی کاهش قیمت‌ها نیز در همین نرخ‌ها می‌باشد. شهروندان قیمت‌ها را از طریق سایت‌ها دنبال نکنند، زیرا سایت‌ها آگهی دهنده هستند و با مراجعه به بازار از قیمت‌های اصلی با خبر شوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز