وزیر کشور:

۱۷۰ هزار زائر خارجی از مرزهای ایرانی وارد خاک عراق شدند/ امنیت عراق در زمان برگزاری مراسم اربعین در اوج خود بود

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۰:۵۷:۲۹
کد خبر: ۹۱۹۳۰۶
۱۷۰ هزار زائر خارجی از مرزهای ایرانی وارد خاک عراق شدند/ امنیت  عراق در زمان برگزاری مراسم اربعین در اوج خود بود
وزیر کشور گفت: امسال خدمات بسیاری به زائران خارجی ارائه داده شد و حدود ۱۷۰ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد و از مرزهای منتهی به کشور عراق خارج شدند. در طول مسیر در داخل کشور و هم لحظه خارج شدنشان و شرکت در مراسم اربعین تمامی خدمات را در کنار زائران ایرانی دریافت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور پیش ازظهر امروز در جلسه ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: اتفاق راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با رضایت نسبی زائرین صورت گرفت اما باید تلاش کرد این موضوع هر سال با شکوه تر و با نظم تر نسبت به سال گذشته پیش رود.

رحمانی فضلی با بیان این موضوع که  امسال سه حادثه بزرگ کشور را درگیر خود کرده است  اما با هماهنگی و همدلی توانستیم هر سه را خوب مدیریت کنیم، گفت:  اولین حادثه، اتفاق سیل بود که در ابتدای سال جاری در کشور رخ داد که به لطف خدا و با هماهنگی تمامی دستگاههای اجرایی توانستیم آن را پیش ببریم، انشاالله قول هایی که به مردم در مناطق سیل زده داده ایم نیز تا پایان سال  به مرحله اجرا در می آید.

وزیر کشور با اشاره به حادثه دوم، خاطرنشان کرد: حادثه دوم مقابله با تحریم ها بود که با درایت مقام معظم رهبری و همچنین هماهنگی هیئت دولت، مجلس و دیگر نهادهای مختلف توانستیم در برابر این تحریم های ظالمانه ایستاد گی کنیم.

او ادامه داد: حادثه سوم هم مبحث اربعین بود که خشوبختانه توانستیم بحث اربعین را خوب مدیریت کنیم و به صورت منسجم و هماهنگ شده در موعدی محدود این مراسم را به خوبی برگزار کنیم.

وزیر کشور با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع فرهنگی موکب ها، تصریح کرد: روند کار تا به الان قابل قبول بوده ولی مطلوب نبوده . باید در حوزه فرهنگی با تمام تلاش برای سال آینده برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم تا اقدامات فرهنگی در سال آینده به صورت مطلوب تری انجام شود.

او ادامه داد: مقداری از وضعیت داخلی عراق و  وضعیت مرز خسروی نگران بودیم و دلیلی آن نیز مبحث عدم تردد چندساله از این مرز بود که بحمدالله در هیچ کدام از این دو موضوع مشکلی به وجود نیامد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: باید تشکر ویژه ای از مردم داشته باشیم چرا که هر وقت نیاز بود  مردم پای کار بودند  و هماهنگی خوبی با آنها داشتیم، نظم پذیری مردم در این شرایط برای ما مهم بود و این موضوع بسیار گرانبها است. همچنین باید گفت که هیچ اختلافی در بین دستگاهها در اجرای مراسم اربعین نبود و با کمترین زحمت، هماهنگی های لازم انجام شد.

وزیر کشور در خصوص خدماتی که به زائرین خارجی در درون کشور ما ارائه شد، گفت: امسال خدمات بسیاری به زائران خارجی ارائه داده شد و حدود ۱۷۰ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد و از مرزهای منتهی به کشور عراق خارج شدند. در طول مسیر در داخل کشور و هم لحظه خارج شدنشان و شرکت در مراسم اربعین تمامی خدمات را در کنار زائران ایرانی دریافت کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به این موضوع که که ایران به هیچ عنوان در امنیت عراق دخالت نکرده است، تاکید کرد: امنیت عراق در اوج خود بود، البته نه عراقی ها از ما خواستند که به آن ها کمک و نه ما در امنیت و مسائل عراق دخالتی کردیم.

وزیر کشور در پایان این جلسه تصریح کرد: نحوه برگزاری مراسم اربعین سال آینده  دو تفاوت اصلی با اربعین سال جاری و سال های قبل دارد. اول اینکه احتمال داده می شود میزان جمعیت بیشتر باشد و دوم بحث افزایش دما. برای اضافه شدن جمعیت که باید خدمات و تجهیزاتمان را بیشتر شود و برای افزایش دما پیشنهاد می دهیم مسیر ۸۰ کیلومتر نجف تا کربلا را میان استان های کشور تقسیم کنیم تا پوشش هر چند کیلومتر به یک استان اختصاص داده شود، به عنوان مثال هر استان در طول مسیر خدماتی مانند سایه بان، مه پاش و دیگر خدمات را ارائه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز