کمبودی در زمینه پانسمان بیماران «ای بی» وجود ندارد

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۸:۳۴:۳۶
کد خبر: ۹۱۹۷۳۹
کمبودی در زمینه پانسمان بیماران «ای بی» وجود ندارد
مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کمبودی در زمینه پانسمان بیماران «ای بی» وجود ندارد، گفت: مصرف پانسمان‌ها باید مدیریت شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید حسین صفوی، مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، در رابطه با مشکلات بیماران «ای بی» گفت: بودجه‌ای برای پانسمان این بیمارها ارائه شده و بطور رایگان این خدمت برای بیماران «ای بی» انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه سال ۹۷ در ۶ نوبت به دلیل تحریم‌ها خدمات به بیماران ارائه شده است.

وی افزود : مصرف پانسمان‌ها بایستی مدیریت شود و باتوجه به شرایط بیمار می‌توان مصرف معقول و خوبی در کشور انجام داد تا این افراد با مشکل کمبود مواجه نشوند.

وی در رابطه با بحث تولید داخلی مواد پانسمان ها بیان کرد: در دنیا ۳ الی ۴ برند این پانسمان‌ها را تولید می‌کنند. ما در کشورمان دانش فنی تولید پانسمان‌های پیشرفته مانند سوختگی را داریم و از تولید کنندگان درخواست این تقاضا را داریم که در این حوزه هم بتوانیم تولید داشته باشیم.

صفوی در پاسخ به سوالی در رابطه با کمبود پانسمان‌ها گفت: تعداد پانسمان‌ها مطابق با آمار سال گذشته است و هیچ کمبودی وجود ندارد، چون در ۶ نوبت در تاریخ‌های ۱۷ و ۲۳ تیر، ۲ بهمن و ۲۵ اسفند سال ۹۷، ۱۸ اردیبهشت و ۲۲ مرداد ماه سال ۹۸ کالاها وارد کشور شده و به خانه‌های «ای بی» ارائه شده است. و صحبت‌های مطرح شده در زمینه ی کمبود پانسمان تکذیب می‌شود.

نظر شما