استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی خبر داد:

احتمال زلزله در تنگه هرمز/ بندرعباس همچنان بر نوار لرزه

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۰۶:۵۴
کد خبر: ۹۱۹۸۸۳
احتمال زلزله در تنگه هرمز/ بندرعباس همچنان بر نوار لرزه
زارع گفت: یک سکانس زمین لرزه در جنوب کشور آغاز شده است که احتمال وقوع زلزله ۶ ریشتری را توقویت می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ صبح امروز دو زمین لرزه ۴ ریشتری در عمق ۸ تا ۱۰ کیلومتری زمین جزیره ابوموسی در همرزگان را به لرزه درآورد.

وقوع دو زمین لرزه در یک منطقه در فاصله زمانی کم باعث شد به سراغ استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی رفته و از او علت این زمین لرزه‌ها و هشدار‌های لازم را جویا شویم.

مهدی زارع استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و عضو وابسته فرهنگستان علوم، گفت: یک سکانس زمین لرزه‌ای از منطقه جنوب خلیج فارس آغاز و در منطقه تنگه هرمز در حال وقوع است. این زمین لرزه‌ها شامل جزیره ابوموسی و تنب بزرگ تا شمال بندرعباس در بندر لنگه می‌شود.

وی افزود: این روند لرزه‌ای به "روند هرمز" شناخته می‌شود که یکی از لرزه خیز‌ترین روند‌های ایران بوده، زیرا میزان تغییر شکل در این منطقه بیشتر از تمام نقاط کشور است.

عضو وابسته فرهنگستان علوم اظهار کرد: سکانس‌های لرزه‌ای بعضا تا چندهفته یا بیشتر از یک ماه ادامه خواهند داشت و ممکن است در بین این زمین لرزه ها، زلزله‌ای به بزرگی ۶ ریشتر در نزدیکی بندرعباس، نزدیکی جزیره قشم یا در خلیج فارس رخ دهد.

زارع با اشاره به اینکه بندرعباس لرزه خیز‌ترین شهر ایران است، افزود: در این شهر زلزله‌های بسیاری اتفاق می‌افتد که عموما مخرب و بزرگ نیستند، اما زلزله‌های سال ۵۳ در سرخون و سال ۵۶ خورگو باعث خسارت زیادی شدند. همچنین این منطقه به دلیل زلزله خیز بودن، همیشه در حالت هشدار قرار دارد.

منبع:میزان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز