چرا باید به قبرس سفر کنیم؟

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۲۴:۲۱
کد خبر: ۹۱۹۸۹۴
چرا باید به قبرس سفر کنیم؟
آب‌‌های زلال و سواحل شنی، جزیره‌ قبرس را به مقصدی رویایی در تمام طول سال تبدیل کرده‌اند. این کشور به جاذبه‌‌های تاریخی، اساطیری و فرهنگی خود مشهور است.

 به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ امروز هم در سفر به دور دنیای صفحه گردشگری مان به نگین شرق دریای مدیترانه سفر کردیم. سرزمین فراوانی‌ها. در افسانه‌ها آمده است این جزیره تفریحگاه خدایان است. مردم خونگرم این سرزمین و رفتار صمیمانه‌ آن‌‌ها همه گردشگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در اینجا خورشید در تمام مدت سال تقریباً هر روز می‌تابد. چه خوب! نگرانی برای سفرتان در پاییز نخواهید داشت.

زیباترین جزیره جهان

قبرس

آب‌ های زلال و سواحل شنی، جزیره‌ قبرس را به مقصدی رویایی در تمام طول سال تبدیل کرده‌اند. این کشور به جاذبه‌ های تاریخی، اساطیری و فرهنگی خود مشهور است. با محوطه‌ های باستان‌ شناسی متعدد و فستیوال‌ های سالانه، کوه‌ نوردی و ورزش‌ های آبی منحصر به فرد. فرهنگ پرجنب‌ و جوش مدیترانه‌ ای وَ تنوع غذایی سالم و بی‌ نظیر دارد. اصلاً همه‌ چیز را برای یک سفر خاطره‌ انگیز آماده کرده است.

قبرس سرزمینی است که خلوت و آرامشی را که در جستجوی آن به نقطه ای از جهان سفر کرده اید، سخاوتمندانه برای شما فراهم می‌کند می‌توانید کنار سواحل آن قدم بزنید یا در کوهستان‌ ها و جنگل‌ های سرسبزی که دارد دوچرخه سواری کنید که دشت‌های پر گل و گیاهان زیبا  را سوژه عکستان قرار بدهید.

عکاسی

غذاهای قبرسی – مدیترانه ‌ای

می‌دانستید قبرس نقطه‌ تلاقی سه قاره‌ آفریقا، اروپا و آسیا است. به همین دلیل است که غذاهای این سرزمین تلفیقی از غذاهای متنوع  اروپای جنوبی، خاورمیانه و آسیای مرکزی است. سبزیجات مورد علاقه‌ مردم محلی‌ است و بازتاب این علاقه را می‌توان در غذاهای گیاهی بی‌ شماری که در منو رستوران ها وجود دارد، به چشم دید. در رستوران های قبرس سبزیجات را به‌صورت خام، سرخ‌کرده، خشک‌شده و همراه با ماست و خامه سرو می‌کنند. اگر دوست دارید یک غذای محلی بی‌ نظیر را امتحان کنید، حتماً ساندویچ‌ های سنتی سبزیجات یا گوشت به‌ ویژه ساندویچ ترکی دوروم (dürüm) را تجربه کنید.

شیرینی‌ های قبرس

اصلاً سفر به قبرس بدون شیرینی‌های سنتی کامل نخواهد بود. ترک‌ ها و یونانی‌ ها  در این سرزمین به درست کردن دسر علاقه‌ مند هستند. یکی از دسرهای  آن‌ ها گردو یا بادامی است که به آب‌ میوه (معمولاً آب انگور یا عسل) آغشته شده و در زیر نور آفتاب خشک شده است. مردم قبرس برای گردشگران و مسافران این نوع شیرینی یا شیرینی‌ های شربت‌ دار را اغلب همراه با چای یا قهوه سرو می‌کنند. همچنین این خوردنی‌‌ های خوشمزه را می‌توانید در بازارها یا فروشگاه‌ های واقع در خیابان‌ های اصلی خریداری کنید.

سفری به گذرگاه تاریخ

کشف تاریخ باستانی قبرس بعد از امتحان کردن غذای های خوشمزه واقعاً لذت بخش است. اینجا قدمت بسیار زیادی دارد و تاریخ آن به سال ۱۱۰۰ پیش از میلاد باز می‌گردد. می‌توانید برای آشنایی با این دوره کهن به شهر سالامیس (Salamis) سفر کنید. این شهر میزبان امپراطوری‌ های بزرگ دنیای باستان بوده است. مانند آشوری‌ها، مصری‌ها، پارس‌ها و رومی‌ها. باورتان می‌شود؟ می‌توانید از شهر سولی (Soli) هم بازدید کنید تاریخ نگاران می‌گویند زمانی یکی از شهر های پادشاهی دوران باستان به شمار می‌رفت. هنوز هم حفاری‌ ها در این شهر برای کشف آثار باستانی ادامه دارد. البته جاذبه‌ ها و آثار تاریخی فراوانی مانند کلیساهای باستانی، موزه‌ها و بناهای یادبود، در این جزیره پراکنده شده که می‌توانید همه آنها را از نزدیک ببینید.

تاریخ

آسمان همیشه آبی

زمستان‌ ها در قبرس معتدل است. تابستان‌های طولانی دارد وَ پاییز و بهاری کوتاه. این آب‌ و هوای دلچسب مدیترانه‌ ای برای گردشگران و مسافران بسیار دلنشین و شگفت انگیز است. به‌ خصوص برای آنها که همیشه از هوای سرد زمستان در کشورهای خود گریزان هستند. دست‌کم ۶ ساعت خورشید در طول روز و در آسمان، می‌درخشد. حتی در زمستان‌ ها هم جزیره آفتابی است و هوایی دلپذیر برای گشت‌ و گذار بازدید کنندگان وجود دارد.

سواحل و سرگرمی های قبرس

سواحل زیبای شنی و آب‌ های زلال قبرس مشهور است. سواحل قبرس از سوی آژانس محیط‌ زیست اروپا به‌ عنوان تمیز ترین آب‌ های اروپا شناخته شده است. اینجا بیش از ۴۰ ساحل با نشان پرچم آبی دارد این یعنی آنکه برای شنا کردن و ورزش‌ های آبی مناسب هستند. به  هر شهری که بروید می‌توانید از وجود دریای مدیترانه لذت ببرید.

طبیعت گردی آرامبخش

طبیعت گردان همیشه مشتاق سفر به قبرس بوده‌اند. کوهستان‌ های ناهموار و دشت‌ های تماشایی یکی از بکرترین و آرامش‌ بخش‌ ترین مکان‌ ها بر روی زمین شناخته می‌شود که قبرس همه آنها را با هم دارد. در واقع این سرزمین بهشت امنی است که با آغوش باز خستگی های همه مسافران و گردشگران تازه از راه رسیده را می‌پذیرد. رفتار دوستانه‌ مردم محلی‌ اینجا تحسین‌ برانگیز است. در این کشور کاملاً متوجه طبیعت خونگرم و آرام مردم این کشور نیز خواهید شد.

همچنین می‌توانید از تعطیلات مخصوص گردشگری کشاورزی (agro-tourism) در دل جزیره‌ قبرس لذت ببرید. گردشگری کشاورزی برای شما فرصتی فراهم می‌آورد تا مثل یک محلی نان بپزید، زیتون‌ها را بچینید یا شیر گوسفندها را بدوشید. حتی اگر علاقه مند باشید می‌توانید یک هنر دستی یا مهارتی را بیاموزید و با ابزارهای موجود صنایع‌ دستی زیبایی خلق کنید.

کشاورزی

بازدید از جزیره در مدت زمانی کوتاه

قبرس جزیره‌ نسبتاً کوچکی است و شما حتی می‌توانید با اتومبیل از شهری به شهر دیگر رفته و تمام جزیره را در مدت کوتاهی ببینید. با یک صبحانه‌ ترکی در شمال قبرس شروع می‌کنید، ناهار را بعد از دیدن دیوارهای قلعه‌ ونتیانِ شهر نیکوزیا در یک شهر مرزی می‌مانید و بعد از آن در نَنوی ساحلی خود با چشم‌ اندازی رو به ‌دریای مدیترانه غروب را به استراحت می‌پردازید، و در نهایت از نسیم خنک دریا لذت می‌ببرید درحالی‌که در انتظار ماهی تازه برای شام هستید.

حتی اگر هم سفری لوکس و گران‌ قیمت مد نظرتان باشد، از هتل‌ های مجلل گرفته تا اقامتگاه‌ های پنج ستاره، شما را مجذوب مهمان‌ نوازی سنتی قبرس خواهند کرد.

منبع: سایت دلتا

نظر شما