اتاق مادر و کودک در گرمخانه‌ها راه‌اندازی و تجهیز می‌شوند

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۳:۴۰:۳۸
کد خبر: ۹۲۱۱۲۷
اتاق مادر و کودک در گرمخانه‌ها راه‌اندازی و تجهیز می‌شوند
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه راه‌اندازی و تجهیز اتاق مادر و کودک در گرمخانه‌ها مد نظر مسؤولان مربوطه قرار دارد،‌ گفت: مراکز اضطراری در فصل سرد برای افراد بی خانمان ساخته می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران، در مورد وضعیت گرمخانه‌های پایتخت اظهار داشت: در سال 96 هم‌زمان با آغاز فصل سرما وضعیت گرمخانه‌ها بررسی شد و نیاز بازبینی در این زمینه توسط اعضای شورای شهر در دستورکار قرار گرفت. در سال 97 نیز نظارت‌ها ادامه یافت و بازرسی‌های غیررسمی انجام شد.

وی افزود: نتایج این بررسی‌ها نشان داد که آمارهای متفاوتی از آنچه ارائه شده است، حاصل شد و بین جدول غذایی ارائه شده و آنچه به مددجوها ارائه داده‌اند، تفاوت وجود داشت. همچنین به لحاظ وضعیت ساختمانی، این مراکز با مشکلاتی همراه بود که دغدغه‌ها به مدیرعامل وقت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه گرمخانه مؤثری در تهران برای زنان نداشته‌ایم، گفت: در ابتدا تنها مرکز فقط در منطقه 21 قرار داشت که دسترسی مناسبی را برای زنان دارا نبود، بنابراین جلسات را به صورت فشرده برگزار کردیم و درخواست کردیم مشکلات مرحله به مرحله برطرف شود.

فخاری بیان داشت: از تابستان سال گذشته تا پس از نوروز وضعیت گرمخانه‌ها پیگیری شد و سرکشی‌ها انجام گرفت. امسال نیز از تابستان پیگیری‌ها را آغاز کردیم تا شاهد تحقق برنامه سوم و تجهیز گرمخانه‌ها باشیم، چرا که بودجه‌ای در این زمینه در شورای شهر درنظر گرفته شده بود.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: جلسات مکرر با شهرداران مناطق، شرکت توسعه فضاها و سازمان رفاه و خدمات و مشارکت خدمات اجتماعی برگزار شد تا علاوه بر بازسازی برخی از مراکز، راه‌اندازی مراکز اضطراری مدنظر قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا زنان و مردان کارتن‌خواب می‌توانند فرزندان خود را همراهشان به گرمخانه‌ها بیاورند، گفت: براساس قانون، مسئولیت نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست بهزیستی است و شهرداری نقشی ندارد و ما سعی کردیم که از طریق هماهنگی بین نهادی کمک‌هایی را به این افراد داشته باشیم.

فخاری گفت: راه‌اندازی و تجهیز اتاق مادر و کودک در گرمخانه‌ها از جمله برنامه‌های مدنظر است ولی با این وجود باید توجه داشت که گرمخانه مرکز اسکان موقت است و راه‌حل موقتی برای افراد بی‌‌خانمان به شمار می‌رود لذا باید اقدامات مؤثری توسط سازمان‌های مربوطه همچون بهزیستی انجام گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز