مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران خبر داد:

تنظیم سند حکمروایی داده تا پایان ۹۸/ داده‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند/ با داده‌های شهری امنیتی برخورد نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۴:۴۶:۱۱
کد خبر: ۹۲۲۰۰۶
تنظیم سند حکمروایی داده تا پایان ۹۸/ داده‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند/ با داده‌های شهری امنیتی برخورد نمی‌شود
محمد فرجود با بیان اینکه با داده‌های شهری امنیتی برخورد نمی‌شود از تنظیم سند حکمروایی داده تا پایان سال 98 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، در پاسخ به این سوال که چرا با داده‌های شهری امنیتی برخورد می‌شود و داده‌ها به راحتی در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد، گفت: احساس نمی‌کنم با داده‌ها و اطلاعات امنیتی برخورد شود اما مسئله این است که برای اشتراک داده یکسری زیر ساخت قانونی و فنی نیاز است.

او با بیان اینکه در حوزه فنی با مشکلات کمتری مواجه هستیم، افزود: در شهرداری به دلیل اینکه نگاه جامعی به حکمروایی نبوده است بحث‌هایی مانند شناسنامه‌دار کردن داده‌ها و اینکه داده‌ها تا چه میزان تمیز و قابل استفاده است مورد بحث است که باید روی آن کار کنیم.

فرجود تصریح کرد: داده‌های زیادی  وجود دارد اما این که یک داده‌ای در یک سیستم با یک شاخص ثبت شود و در سیستم دیگری به گونه‌ای دیگر ثبت خواهد شد مورد بحث است و این تفاوت ثبت داده‌ها سبب خطا خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید داده‌ها شناسنامه‌دار باشند، بیان کرد: زیرساخت فنی در حال انجام است اما به زیر ساخت قانون‌گذاری نیاز داریم. این که چه داده‌ای محرمانه است، چه داده‌ای از لحاظ تجاری ارزشمند است، محرمانه نیست و...باید از منظر قانونی تعیین تکلیف شود.

فرجود تاکید کرد: سعی داریم تا سند حکمروایی داده در شهرداری تهران را تنظیم و امیدوارم تا انتهای سال یا اوایل سال آینده این کار را انجام بدهیم و به صحن شورای شهر تهران برای تصویب ارائه کنیم.

او با اشاره به برخی از جزئیات این سند گفت: این سند تکلیف دسته‌بندی داده‌ها و نحوه استفاده را مشخص می‌کند و همچنین  در حوزه کلان نحوه‌های دسترسی مشخص خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در پایان گفت: همه نهادها به سند حکمروایی داده، نیاز دارند و شهرداری هم به آن نیاز دارد و سعی می‌داریم به آن سمت حرکت کنیم.

نظر شما