معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

برگزاری نمایشگاه مشترک در حوزه ورزش و جوانان و شبکه گردشگری تبریز با مشارکت جمهوری آذربایجان/ جوانان ایران، یار بزرگ دولت ها در آینده خواهند بود

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۵:۴۹:۱۶
کد خبر: ۹۲۲۰۰۸
برگزاری نمایشگاه مشترک در حوزه ورزش و جوانان و شبکه گردشگری تبریز با مشارکت جمهوری آذربایجان/ جوانان ایران، یار بزرگ دولت ها در آینده خواهند بود
تندگویان در دیدار هیات جوانان جمهوری آذربایجان از برگزاری نمایشگاه مشترک در حوزه ورزش و جوانان و شبکه گردشگری تبریز با مشارکت جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، « معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان» در دیدار هیات جوانان جمهوری آذربایجان با بیان اینکه رابطه ایران و آذربایجان همواره جزو بهترین روابط ما با سایر کشورها بوده است، گفت: در گذشته تفاهم نامه ای را با آذربایجان در حوزه ورزش داشتیم که متاسفانه به دلایل مختلفی به عقب افتاد اما امروز خوشحالیم که اولین استارت آن با حضور جوانان ما در آذربایجان اتفاق افتاد که از این بابت تشکر می‌کنیم.

او ادامه داد: عقب افتادن این تفاهم نامه به این علت بود که برای مدتی در دولت ایران سخن از جدایی حوزه جوانان از سازمان ورزش و جوانان بود که بعد از اینکه مجلس آن را تصویب نکرد مجددا فعالیت های ما در این حوزه آغاز شد.

تندگویان افزود: این تفاهم نامه چند بخش دارد که حوزه جوانان و  حوزه ورزش را شامل می‌شود. البته امیدواریم در حوزه جوانان تعامل بیشتری را با جمهوری آذربایجان داشته باشیم. زیرا در حوزه ورزش از گذشته اشتراکات بسیاری داریم و نیازمندیم تا حوزه جوانان را تقویت کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه فرمت و  عملکردمان در حوزه جوانان با جمهوری آذربایجان متفاوت است، گفت: البته در رویکردها اهداف یکسانی را دنبال می کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۰۰ تشکل در حوزه جوانان داریم و همواره بر این تاکید می کنیم که تشکل ها به خودی خود یک سازمان مستقل باشند و به عنوان یک نهاد قانونی امکان ارتباط با ان جی ها را داشته باشند.

تندگویان تشکل های جوانان را حامی دولت دانست و توضیح داد:  درست است که باید از جوانان کشور برای رشد و پیشرفت استفاده کنیم اما باور داریم که نباید آنها را وابسته به دولت بار بیاوریم. در این رابطه سعی می‌کنیم از جوانان کشور در جهت پیشبرد اهداف دولت ها استفاده کنیم. به عنوان مثال در زلزله اخیر تشکل‌هامستقل از دولت و با کمک های مردمی به ساخت و آبادانی مناطق آسیب‌دیده پرداختند و  نقش ما در این میان تنها یک سازمان حمایتی بود.

او با اشاره به اینکه امیدواریم ساختار جوانان کشور، پیوند عمیق‌تری خارج از روابط دیپلماتیک داشته باشد، گفت: پیوندهای زیادی به لحاظ زبان، دین، مذهب و مدل نگرش داریم که اکنون نیز با جمهوری آذربایجان چنین روابطی برقرار است. به عنوان مثال در حال حاضر بسیاری از جوانان دانشجوی ما در کشور آذربایجان مشغول به تحصیل هستند. کمااینکه درسایر حوزه ها نیز پیوند های بسیاری بین این دو کشور وجود دارد.

تندگویان خاطرنشان کرد: برای مثال شبکه گردشگری تبریز را داریم که با آذربایجان در زمان آقای اسکندروف و همینطور آقای آیهان این توافق را کردیم که دبیرخانه گردشگردی جوانان جهان اسلام را برعهده بگیریم و در این رابطه می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم که پروپوزال آن داده شده است و درحال بررسی پایانی است و فکر می کنیم از دو ماه آینده شروع به کار کند.

او ادامه داد: بنابراین آماده ایم از پیشنهادات جمهوری آذربایجان در راستای اهداف تشکل ها استفاده کنیم و هم روابطمان را با کشورهای جهان اسلام گسترش دهیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش افزود: پیشنهاداتی در راستای میزبانی کارهای بزرگ سایر کشورها چون همکاری های اکو در حوزه جوانان را داریم و در این زمینه به شکل کامل اعلام آمادگی می کنیم.

 تندگویان با بیان اینکه اگر به طرح های مشترک با آذربایجان برسیم قطعا استقبال خواهیم کرد، گفت:کار جدیدی را که در این زمینه برای تشکل هایمان آغاز کردیم ارتباط با سایر کشورهای هم مرزمان است که در این خصوص در حال ایجاد  شبکه ای هستیم تا به شکل مستقیم بتوانند از زمینه های مختلف جوانان کشورهای هم مرز با یکدیگر روابط مستقیم داشته باشند.

او توضیح داد:  در این راستا علاقه مندیم تا در بخش های مختلف مبوط به اشتغال و اقتصاد جوانان وارد کارهای مشترکی شویم که باعث توانمند شدن جوانان هر دو کشور در روابط اقتصادی شود. برای مثال پیشنهاداتی را از سوی وزیر آذربایجان در راستای برگزاری نمایشگاه مشترک در حوزه ورزش و جوانان  باکشورمان داشتیم که خواهان آنیم که بیشتر در حوزه جوانان این نمایشگاه برگزار شود. در این خصوص در کل کشور فراخوان زدیم و از تشکل ها خواستیم تا در بخش‌های مختلف این نمایشگاه شرکت کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش تاکید کرد: ما نیز آمادگی داریم چنین نمایشگاهی را در کشورمان برگزار کنیم و به آن به چشم یک کار دائمی و نمایشگاهی همیشگی بنگریم.

او ادامه داد: توانمندی جوانان در بخش های اقتصادی یکی از مهمترین اهداف ما است به این شکل که با ارتباطات غیر سیاسی، اقتصاد و کارآفرینی بین جوانان را گسترش دهیم.

تندگویان با بیان اینکه جوانان ایران را در آینده، یار بزرگ دولت ها می دانیم، گفت: ما به جوانان یاد خواهیم داد که خودشان بتوانند رشد کنند و مستقل شوند بدون اینکه نیازمند حمایتی باشند. 

معاون امور جوانان در پایان در خصوص استفاده از پتانسیل های دو کشور در حوزه جوانان ابراز امیدواریکرد و به برنامه‌های تدارک دیده شده برای این تیم آذربایجانی در هفته ای که در کشور حضور خواهند داشت، اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز