معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

ساخت و سازی در حریم نداریم/ همه پیوست‌های اجباری در پروژه‌های عمرانی موجود است/ پروژه‌های حوزه عمرانی پیوست‌های زیست محیطی دارد

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۴:۲۶:۱۹
کد خبر: ۹۲۲۸۲۹
ساخت و سازی در حریم نداریم/ همه پیوست‌های اجباری در پروژه‌های عمرانی موجود است/ پروژه‌های حوزه عمرانی پیوست‌های زیست محیطی دارد
صفا صبوری دیلمی با بیان اینکه این معاونت هیچ‌گونه ساخت و سازی در حریم تهران ندارد از وجود پیوست‌های اجباری در پروژه های شهری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اشاره به برخی فعالیت‌های شهرداری در حریم تهران گفت: معاونت عمرانی شهرداری تهران ساخت و سازی در حریم ندارد و همه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم همه پیوست‌های اجباری را دارد. به‌عنوان مثال همه پروژه‌ها پیوست‌های ترافیکی، اجتماعی دارد و اگر بخواهیم در حریم فعالیت کنیم فرمانداری هم باید اجازه بدهد.

او در پاسخ به این سوال که فعالان محیط زیست اذعان دارند ابتدا پروژه‌ای انجام می‌شود و سپس برای آن پیوست ساخته می‌شود، گفت: اینگونه نیست و اقداماتی که در حریم انجام می شود پیوست های زیست محیطی، ترافیکی و اجتماعی دارد.

صبوری دیلمی در ادامه با اشاره به یکی از پروژه‌های معاونت عمرانی در حریم تهران گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران پروژه عظیمی 800 میلیارد تومانی است که در جنوب غربی شروع کردیم و TBM در حال فعالیت است. چند ماه پیش کلنگ‌زنی‌اش صورت گرفت. بخشی از انتها آن پروژه در حریم قرار دارد که آب را می‌خواهد به رودخانه کرج برساند. این اقدام محدوده شهرقدس را از خطر سیل انجام می‌دهد و منطقه 21 و 22 و بزرگراه فتح را ایمن‌سازی می‌کند که در این طرح شهرداری شهرقدس و فرمانداری با ما هماهنگی دارند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌ها در حریم تهران در رابطه با بحث‌های زیست محیطی است که پیوست‌های زیست محیطی، ترافیکی و اجتماعی دارد از این رو اعتبارات شورای شهر براساس داده‌هایی است که به شورا می‌دهیم.

به گفته صبوری پروژه‌هایی که در حوزه عمرانی انجام می‌گیرد همگی پیوست‌های زیست محیطی دارند و معاونت عمرانی در هیچ یک از حریم‌های رودخانه ساخت و ساز ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به برخی فعالیت‌ها در حریم رودخانه تاکید کرد: معاونت عمرانی تحت هیچ شرایطی در بستر و حریم رودخانه مداخله منفی ندارد و همه مداخلات مثبت است بدین ترتیب چند سازه مشکل دار در حریم رودخانه جمع‌آوری شد.

صبوری دیلمی در پایان گفت: سوله، پل سواره‌رو و... جمع‌آوری شد همچنین پل‌های قدیمی که روی رودخانه‌ها با عرض و ارتفاع کم ساخته شده بودند جمع و پل جدید ساخته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز