وکیل محمدعلی نجفی:

سکوت مبهم یک کارشناس پرونده نجفی/ احتمال قتل غیرعمد میترا استاد بالا گرفت

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۳:۳۵:۵۵
کد خبر: ۹۲۲۹۵۸
سکوت مبهم یک کارشناس  پرونده نجفی/ احتمال قتل غیرعمد میترا استاد بالا گرفت
حمیدرضا گودرزی از جزئیات آخرین نظر کارشناسان اسلحه و کارشناسان پزشکی قانونی در پرونده قتل میترا استاد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدعلی نجفی، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهردار اسبق تهران که متهم به قتل میترا استاد است، گفت: کارشناسان نظر داده اند و نظرشان با نظرات قبلی متفاوت است. تفاوتش این است که کارشناسان می گویند گلوله به طور غیر مستقیم به قفسه سینه اصابت کرده است.

گودرزی افزود: نظریه قبلی گفته بود که شلیک مستقیم رخ داده است ولی این نظریه گفته گلوله به دست اصابت و از آن جا خروج کرده و به صورت زاویه دار و غیر مستقیم به قفسه سینه خورده است که چکیده نظر این هیات است.

او تاکید کرد: البته قسمتی از نظراتشان این است که گلوله به مانع سختی برخورد کرده که دفرمه شده و معتقدند مانع سخت، دست میترا استاد بوده است. طبیعتا ایراداتی به این اظهار نظر داشتیم و تقاضای رفع ابهام از دادگاه داریم.

وکیل نجفی تاکید کرد: ابهاماتی به دادگاه ارائه کرده ایم از جمله این که کارشناسان 6 نفر بوده اند اما تنها 5 کارشناس نظر داده اند و نظر کارشناس ششم ضمیمه نیست.

گودرزی اضافه کرد:  دیگر اینکه سه کارشناس پزشکی قانونی و سه کارشناس اسلحه داشتیم که هر یک تخصص خود را دارند.  کارشناسان اسلحه باید در مورد فاصله شلیک، نحوه شلیک، شرایط گلوله و وضعیتی که حادثه به وجود آورده و تطبیق نظرات صحنه اظهار نظر کنند. همچنین کارشناسان پزشکی قانونی در مورد مسائل تخصصی خودشان از جمله اگر به دست اصابت کند دفرمه می شود یا خیر و... نظر تخصصی خود را ارائه کنند. این در حالی است که این کارشناسان نظریه واحدی اعلام و هر پنج نفر زیر آن را امضا کرده اند. یعنی تفکیک نظر انجام نشده است که این خود مهم است.

او گفت: پزشکی قانونی باید در رابطه با تخصص خود و کارشناس اسلحه در مورد تخصص خود صحبت کند. پزشکی قانونی که نمی تواند در مورد اسلحه صحبت داشته باشد.

وکیل شهردار اسبق تهران در رابطه با احتمال طرح شبه عمد بودن این قتل اظهار کرد: کلیت نظر کارشناسان این است که اصابت گلوله به قفسه سینه غیر مستقیم و زاویه دار بوده است. گلوله ای که غیر مستقیم و زاویه دار اصابت کند طبیعتا از نظر علمی شبه عمد است اما ما می خواهیم همه ابهامات پرونده بر طرف شود. موضوع ما فقط شبه عمد بودن نیست.

گودرزی یادآور شد: مثلا دیوان عالی کشور سوالی مطرح کرده مبنی بر اینکه اگر گلوله به دست اصابت کرده و از آن جا به قفسه سینه خورده است باید تصویر روشنی از آن اتفاق برای ما مشخص شود و به چه نحوی از نظر علمی این قضیه امکان پذیر است ؟

او تصریح کرد:  کارشناسان در این رابطه باید تحلیل کنند و بگویند به چه دلیل معتقدند گلوله به دست خورده و زاویه دار به قفسه سینه اصابت کرده است. این سوال اصلی دیوان عالی کشور بوده که پاسخ داده نشده است.

وکیل نجفی با بیان اینکه حتی آقای کشکولی، ریاست دادگاه این سوال را به روشنی از کارشناسان پرسیده ولی کارشناسان پاسخ نداده اند، گفت: غیر از این سوالات بیشتری وجود دارد. مثلا اگر گلوله به دست بخورد و پس از آن به قفسه سینه اصابت کند به دلیل قدرت از آن طرف بدن خارج می شود اما گلوله چرا در بدن متوقف شده است؟ استدلال ما این است که گلوله به جای سخت تر مانند دیوار اصابت کرده است و از آنجا قدرت گلوله کاهش و از بالا به صورت کج وارد قفسه سینه شده و در آنجا متوقف شده است. این سوال ها باید پاسخ داده شود.

گودرزی در پایان اذعان کرد: سوالات زیادی داریم که 17 مورد ابهام ارائه داده ایم و اگر پاسخ داده نشود تشکیل دادگاه با ابهام مواجه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز