کشف ۹۸ دستگاه‌ استخراج ارز دیجیتال در گرمسار

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۹:۴۵:۳۷
کد خبر: ۹۲۳۳۲۶
کشف ۹۸ دستگاه‌ استخراج ارز دیجیتال در گرمسار
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۹۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گرمسار با هوشیاری ماموران پلیس کشف شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ عبدالله حسنی، روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری دستگاه‌های ماینر یا استخراج ارز دیجیتال، ماموران انتظامی شهرستان گرمسار موضوع را به طور ویژه بررسی و در تحقیقات بعدی مشخص شد تعداد قابل توجهی ماینر در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گرمسار نگهداری می شود.

حسنی تصریح کرد: در بازرسی مأموران از این واحد تولیدی ۹۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و یک نفر نیز شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال بنا بر اعلام کارشناسان بالغ بر پنج و نیم میلیارد ریال اعلام شده است.

پول مجازی یا بیت کوین پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد، اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی به نام ماینر ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که استخراج هر واحد بیت‌کوین نیازمند ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت پایین برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

این چندمین بار است که ماموران انتظامی استان سمنان دستگاه تولید ارز دیجیتال در گرمسار کشف می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز