کشف محموله بزرگ‌مواد مخدر

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۰:۴۷:۲۰
کد خبر: ۹۲۳۳۸۲
کشف محموله بزرگ‌مواد مخدر
نشست خبری دومین مرحله از اجرای طرح ظفر با حضور سردار حسین رحیمی، رئیس پایتخت، در محل ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار رحیمی، در ابتدای این نشست خبری با تبریک ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: نکته اول انهدام یک باند بزرگ‌مواد مخدر است که با شگرد های پیچیده و خاص که به نظر می رسد مدتها این کار را انجام می داده اند،در آخرین بار ۱۳۰۷ کیلوگرم مواد مخدر را در قالب محموله سنگ گرانیت از استان فارس به تهران منتقل می کردند که خوشبختانه با کار اطلاعاتی در پلیس مبارزه با مواد مخدر منهدم شد و تمامی ۱۳۰۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که این مورد در تهران بی نظیر بود‌.

وی در ادامه به طرح ظفر و مرحله دوم‌از اجرای آن‌پرداخت و اظهار کرد:مرحله دوم طرح ظفر با بهره گیری از تمامی ظرفیت های پلیس مبارزه مواد مخدر و پایگاه های ۱۱ گانه برای دومین بار از ابتدای هفته جاری با همکاری دستگاه قضایی و معاونت دادستانی به اجرا در آمد. در مرحله دوم‌از این طرح با اجرای ۲۰۰ حکم به ۲۰۰ مخفیگاه خرده فروشان مواد وارد شدند و موفق شدند ۲۷۰ نفر خرده فروش حرفه ای مواد را دستگیر و جمع آوری کنند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در این طرح مجموعا بر ۳۰۰ کیلو گرم مواد مخدر از این تعداد نفرات کشف شد و در حدود ۹۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع اوری شدند، عنوان کرد: بعد از اجرای طرح های مختلف در نقاط آلوده تهران قاچاقچیان و خرده فروشان روی به نقاط مختلف تهران آورده اند که با جدیت پیگیر هستیم و در هرجایی باشند آن ها را دنبال می کنیم.

وی در خصوص کشفیات این‌مرحله از طرح رعد ۲ نیز، تصریح کرد: ۱۱ دستگاه خودرو و ۵۰۰ کیلو قرص متادون از جمله کشفیات این مرحله از طرح ظفر است. همچنین

۱۵۵ نوع از انواع و اقسام آلات مصرف و فروش مواد مخدر نیز کشف شده است.

رحیمی در ادامه به متلاشی شدن یک باند بزرگ تهیه بذر و نهال مخدر گراس پرداخت، و خاطرنشان کرد: باندی که در تهیه بذر و نهال در یکی از گلخانه های مناطق غربی تهران انجام می دادند شناسایی شدند و ۴ نفر از عوامل فعال دستگیر شدند. این بذرها از کشورهای اروپایی به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

او ادامه داد: در مجموع طرح دو ظفر ۹۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شدند.از ابتدای سال تا به این لحظه در تهران بزرگ‌موفق شدیم ۱۵ تن مواد مخدر را کشف کنیم که این عدد قابل توجهی نسبت به مشابه سال گذشته است که ۴۲ درصد افزایش کشفیات را داشته ایم.

وی در پایان گفت: هشدار جدی به کسانی که در بحث مواد و مخدر و در پایتخت فعالیت می کنند می دهیم.بدانند که عزم نیروی انتظامی و و قوه قضاییه جمع است تا با آن ها به صورت جدی و قاطع برخورد شود.

نظر شما