رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران:

آسیب‌های اجتماعی زنانه شدند/ رواج شادی‌های آنی در خانواده‌های امروز

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۰:۳۹:۴۰
کد خبر: ۹۲۳۶۳۰
آسیب‌های اجتماعی زنانه شدند/ رواج شادی‌های آنی در خانواده‌های امروز
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران معتقد است اکنون مسیر آسیب‌های اجتماعی در ایران به‌ سمت مواد مخدر صنعتی، ‌جرایم سایبری، زنانه شدن و در مجموع آسیب‌هایی که شادی آنی را به‌ همراه دارند، پیش میروند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، با بیان اینکه وقتی بستر شادی واقعی برای مردم ایجاد نشود و شادی واقعی برای آن‌ها امکان‌پذیر نباشد، خواه ناخواه مردم به‌سمت شادی‌های آنی پیش خواهند رفت، گفت: جوانان سعی می‌کنند تا از طریق مختلف شادی را در زندگی خود تجربه کنند که متأسفانه این شادی‌های آنی بیش از هر چیز دیگر، خانواده‌ها را تهدید می‌کند و این نهاد حساس را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

او با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌ها در جامعه افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی در زنان است، گفت: زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی امروزه به یک معضل اساسی برای کشور تبدیل شده است.

موسوی چلک با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی امروز خانواده ایرانی را نشانه گرفته است، افزود: امروز دشمن جایی را نشانه گرفته که اگر خراب شود نمی‌توان آن را درست کرد. در سال ۹۰، ۷۱ درصد از جمعیت ایران در شهرها و ۲۹ درصد در روستاها زندگی می‌کردند و این در حالی است که این آمار در ۳۰ سال گذشته برعکس بوده، لذا این امر باید همواره مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با یادآوری اینکه بر اساس آخرین آمار تعداد زنان سرپرست خانوار در سال ۹۰ به بیش از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر رسیده، ادامه می‌دهد: این نشان می‌دهد در یک دوره پنج ساله این آمار ۵۳ درصد افزایش یافته است، تعداد ورودی زندانیان در کشور ۶۰۰ هزار نفر است و براساس این آمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۸۰۰ نفر وارد زندان می شوند و در این بخش رتبه چهارم جهان را داریم.

او در پایان گفت: برای مقابله با این معضل ما باید سازوکار و برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای تغییر دهیم که رویکردها را عوض کند.

موسوی-چلک-9-1280x720

نظر شما
پرونده ویژه