معاون وزیر دادگستری:

فساد، عدالت و مردم‌سالاری را مخدوش می‌کند

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۴:۰۹:۲۲
کد خبر: ۹۲۴۰۳۷
فساد، عدالت و مردم‌سالاری را مخدوش می‌کند
معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد گفت: گرچه فساد اقتصادی در ابتدا بر اصل رقابت تاثیر می گذارد، اما در ادامه و در نهایت عدالت و مردم سالاری را نیز مخدوش می کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمود حکمت نیا، در «سمینار مشترک ایران و کره در خصوص مسئولیت اجتماعی سازمان ها برای مبارزه با فساد» افزود: امروزه در نظام های حقوقی ارزش ها و اصول مشترکی وجود دارد که گاه این اصول مورد مخاطره قرار می گیرند؛ در حقوق، عدالت پایه اول است و بعد از عدالت، مردم سالاری نیز ارزش مشترک جوامع است.

وی ادامه داد: با تغییرات گسترده دنیای معاصر، فساد نیز به مساله ای جهانی تبدیل شده است و همه کشورها به دنبال حل این مساله هستند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد اضافه کرد: معاهده جهانی مبارزه با فساد بخشی از اقدامات جامعه جهانی برای حل مساله فساد است که در آن به کشورها پیشنهاد می شود به دنبال راه حل های مشترک بر اساس تجربیات یکدیگر باشند.

حکمت نیا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی نیز این مسیر را بر اساس نقاط مشترک خود که آموزه های اخلاقی و مسئولیت های اجتماعی بخشی از آن است، آغاز کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز