وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

توسعه قطارهای حومه ای تا پایان سال/ نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها نداریم/ زمین رایگان برای ساخت خانه های استیجاری در اختیار نهادها قرار می دهیم

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۹:۱۹:۵۶
کد خبر: ۹۲۴۲۶۵
توسعه قطارهای حومه ای تا پایان سال/ نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها نداریم/ زمین رایگان برای ساخت خانه های استیجاری در اختیار نهادها قرار می دهیم
محمد اسلامی با اشاره به لزوم کاهش خودرو محوری از توسعه قطارهای حومه ای تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ؛ محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی، در جریان بیست و پنجمین جلسه علنی شورای عالی استانها گفت: مسائل متنوعی در این جلسه بیان شده است. وزارت راه و شهرسازی وظایف و ماموریت و ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد عملکرد قوی و موثر آن طبیعی است که تأثیر زیادی بر زندگی مردم خواهد داشت و عملکرد ضعیفش بر زندگی مردم اثر منفی خواهد داشت.

او افزود: نکته مهمی که وجود دارد این است که از ظرفیت قانون استفاده دقیق کنیم  و در اجرای صحیح قانون عمل کنیم . مسائل ، منابع بودجه و اعتبارات همواره یکی از معضلات و مشکلات بوده است و هیچگاه نبوده که مشکل بودجه و اعتبارات نداشته باشیم. در اعتبار  کمبود وجود دارد اما برای حرکت در جهت پیشبرد اهداف توسعه غافل نخواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اقدامات در این وزارتخانه تاکید کرد: ما بر مبنای توسعه پایدار و توسعه متوازن به برنامه ها نگاه می کنیم و سعی داریم تا برنامه محور حرکت کنیم به جای این که به صورت منطقه‌ای نگاه داشته باشیم.

اسلامی اضافه کرد: هر زمان بتوانیم رودربایستی ها را کنار بگذارد و از رویکرد محلی به ملی تغییر نگاه بدهیم می‌توانیم موفق  باشیم.

او با اشاره به اینکه باید ملی محور فکر کرد، اظهار کرد : امروز در حوزه آلودگی هوا از دست کسی کاری ساخته نیست چرا که کلان شهرها با عدم اجرای قانون سبب این اتفاق شده اند چرا که طرح های مصوب اجرا نشده است.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شورای عالی شهرسازی به طرح جامع توجه شده است افزود: طبق آنچه که طرح جامع عنوان کرده است راه و شهرسازی خدماتی در اختیار شهرها قرار داده است و تاکید می‌کنیم برای کیفیت‌بخشی به زندگی مردم در شهرسازی طبق ضوابط پایبند هستیم.

اسلامی با اشاره به برنامه ششم و وضعیت شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر تاکید کرد:متاسفانه از ۹ مصوبه که تا کنون به دست ما رسیده است پنج مصوبه اشکالات خلاف قانون و ضابطه داشته است این مصوبه برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر تدوین شده است. با این وجود اجازه نمی‌دهیم که از جیب آیندگان برای وضعیت کنونی هزینه شود.

اسلامی اضافه کرد: خودرو محوری را باید در بحث شهرسازی کاهش بدهیم به ویژه در کلانشهرها اهمیت ویژه‌ای دارد انشاءالله تا پایان سال ساخت قطار‌های حومه ای را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم در همه شهرها نیز خدمات ارائه بدهیم. بتوانیم قطارهای شهری را با قطارهای حومه‌ای به یکدیگر متصل کنیم.

او اضافه کرد:نقطه حادثه‌خیز ای در جاده‌ها نداریم. نقطه پر حادثه داریم اما نقطه حادثه‌خیز نداریم. بیش از ۸۶ درصد حوادث رانندگی عامل انسانی ارتباط دارد.هر نقطه ای که پلیس اعلام کند که حادثه رخ داده است ایمن‌سازی می‌شود.

به گفته اسلامی نیاز است که زیرساخت خود را تکمیل کنیم اما فرهنگ ترافیکی و رانندگی باید بهبود یابد.

 وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: آمادگی داریم که زمین رایگان در اختیار اشخاص حقوقی قرار بدهیم تا منازل استیجاری راهی برای قشر آسیب‌پذیر ایجاد کنند شهرداری و شورای شهر  آمادگی داشته باشد آنها را حمایت خواهیم کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز