دستگیری سارق حساب‌های بانکی سالمندان در طباخی

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۰:۱۶:۵۲
کد خبر: ۹۲۴۲۹۱
دستگیری سارق حساب‌های بانکی سالمندان در طباخی
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری جوان کلاهبرداری خبر داد که به بهانه کمک به سالمندان در شارژ‍ بلیط، کارت عابر بانک آن‌ها را سرقت می‌کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: از اواخر تیرماه سال جاری شکایات متعددی از سوی افراد سالمند در خصوص سرقت عابربانک مطرح گردید. شگرد فرد کلاهبردار به این شکل بود که در نزدیکی دستگاه‌های شارژ بلیط مشغول رصد مراجعین می‌شد و با مشاهده فرد سالمندی که قادر به کار با دستگاه نبود به او نزدیک و پیشنهاد کمک می‌داد و کارت بلیط و عابر بانک را از مالباخته دریافت و پس از آگاهی از رمز کارت شارژ بلیط را انجام می‌داد و در زمان بازگرداندن عابربانک به قربانی آن را با کارت دیگری که در اختیار داشت تعویض نموده و با توجه به آگاهی از رمز کارت سرقتی سریعا نسبت به برداشت کامل موجودی حساب اقدام می‌نمود.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری در ادامه گفت: پس از وصول شکایات متعدد پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان این پایگاه به بررسی سرنخ‌های موجود پرداخته و متوجه شدند فرد کلاهبردار به منظور پولشویی کلیه مبالغ موجود در کارت‌های مالباختگان را به حساب یکی از دلالان دلار واریز نموده است. فرد مورد نظر به پایگاه سوم دعوت و از وی تحقیقات بعمل آمد و مشخص شد وی نقشی در کلاهبرداری‌ها نداشته و در عوض واریز پول‌ها به حسابش به متهم دلار می‌فروخته است واز سرقتی بودن وجوه دریافتی اطلاعی نداشته است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی افزود: کارآگاهان این یگان آموزش‌های لازم را در خصوص قرار صوری با فرد کلاهبردار به فروشنده دلار دادند و پس از چند روز جوان کلاهبردار برای خرید دلار با وی تماس گرفت و فروشنده طی هماهنگی با کارآگاهان این یگان با متهم قرار ملاقات گذاشت و سرانجام طی یک عملیات غافلگیرانه کارآگاهان پایگاه سوم موفق به دستگیری متهم در یک طباخی شدند و وی را به پایگاه سوم منتقل نمودند.

متهم که روزبه نام داشت اعتراف نمود:۲۵ ساله هستم و از یک از استان‌های جنوبی به تهران مهاجرت نموده و جا و مکان مشخصی ندارم و در مسافرخانه‌های مختلف ساکن می‌شدم و خرج روزانه خود را از راه کلاهبرداری از سالمندان تامین می‌نمودم؛ و برای رد گم کنی مبالغ موجود در کارت را به حساب یک فروشنده دلار واریز می‌کردم و بعد برای دریافت دلار با او در محل‌های مختلف قرار می‌گذاشتم و آخرین بار نیز پس از کارت به کارت وجوه سرقتی از سالمندان با فروشنده در یک طباخی قرار گذاشتم که توسط کارآگاهان پلیس دستگیر شدم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان گفت: در بازرسی از مسافرخانه محل سکونت متهم ۶۰۰ دلار ارز و مبالغی وجه نقد کشف گردید که ارزش مجموع کشفیات هفتاد میلیون ریال می‌باشد و بررسی سوابق متهم نیز نشان داد وی در همین پایگاه یک پرونده مطروحه دیگر دارد و همچنین دارای یک سابقه محکومیت به جرم کلاهبرداری نیز می‌باشد. تاکنون ۵ نفر از شکات وی را شناسایی کردند و متهم با دستور بازپرس شعبه ۳ دادسرای ناحیه ۳ تهران به منظور انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی می‌باشد.

نظر شما
پرونده ویژه