هیات جوانان جمهوری آذربایجان با بدرقه معاونت امور جوانان وزارت ورزش راهی کشور آذربایجان شد+فیلم

۱۳۹۸/۰۸/۲۴ - ۲۲:۳۵:۳۵
کد خبر: ۹۲۴۷۴۴
هیات جوانان جمهوری آذربایجان با بدرقه معاونت امور جوانان وزارت ورزش راهی کشور آذربایجان شد+فیلم
نشست جمع بندی و بدرقه هیات جوانان جمهوری آذربایجان در محل برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هیات اعزامی جوانان کشور آذربایجان که هفته گذشته به ایران سفر کردند امشب به منظور جمع بندی برنامه ها با محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان دیدار کردند.

تندگویان در این نشست گفت: خوشحالم آخر سفر هیات آذربایجان همزمان با میلاد فرخنده پیامبر بزرگ اسلام(ص) شد و امیدوارم این سفر شروع یک همکاری خوب و بزرگ برای دو کشور باشد.

وی با تشکر از حضور این هیات در ایران و ابراز امیدواری برای ادامه سفرهای دوجانبه و همکاری های مشترک افزود: ما منتظر هستیم تا هیات آذربایجانی با بررسی این سفر و ظرفیتهایی که در ایران دیدند پیشنهادات و برنامه های خود را به صورت رسمی و مکتوب به ما اعلام کنند تا ما هم با بررسی های تکمیلی همکاری های مشترک را آغاز کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم برنامه های بزرگتر و مشترکمان با یک برنامه عملیاتی و اجرایی مثل برگزاری یک نمایشگاه، جشنواره، اردوهای جوانان همراه باشد.

وی با بیان این که می خواهیم جوانان دو کشور رابطه مستقیم با یکدیگر داشته باشند افزود: در شهرهای هم مرز که مشترک بین دو کشور است می توانیم کارهای مشترک و بزرگی انجام دهیم. تندگویان با بیان این که خوشحالیم آذربایجان در عین پیشرفت سنتها را هم حفظ کرده است افزود: آذربایجان و به ویژه باکو بسیار پیشرفت کرده و تحول بزرگی در آن رخ داده است. در شهر سازی، راه سازی و بزرگراه ها پیشرفت زیادی داشته و ان شاءالله در روستا ها نیز این پیشرفت ها صورت بگیرد.

وی افزود: آذربایجان در صنعت نفت و با کمک جوانان و ورود تکنولوژی های جدید می تواند پیشرفت های خوبی داشته باشد که در این زمینه آماده ایم در حوزه جوانان به آذربایجان کمک کنیم. رنج سنی قراردای که ما با شرکت شل بستیم زیر چهل سال بود و آماده ایم در این زمینه و همچنین شاخه های دیگر صنعت به آذربایجان کمک کنیم از طرفی می خواهیم در حوزه های شهرسازی، توسعه راه ها و توسعه کشور از تجربه خوب آذربایجان استفاده کنیم.

الشان حسین اف نماینده هیات آذربایحانی نیز در این دیدار با تشکر از میزبانی بسیار خوب معاونت امور جوانان و تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: این میلاد فرخنده را به فال نیک می گیریم و امیدوارم بتوانیم همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

وی ادامه داد: زمینه های همکاری های زیادی را در این سفر دیدیم و منتظر دیدار شما در آذربایجان هستیم و امیدوارم سفر های آینده با تعداد جوانان زیادتر صورت بگیرد تا جوانان با زیبایی ها و ظرفیتهای دو کشور آشنا شوند.

حسین اف با بیان اینکه آذربایجان را دوست و برادر خود بدانید، افزود: در شهرها و استانهای هم مرز می توانیم با هماهنگی های ساده بین یکدیگر کارهای مشترکی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال 1999 در ایران حضور داشته است افزود: در این مدت ایران پیشرفت های زیادی داشته و ایران کشور تاریخی و پر از ظرفیتی است از طرفی آرزو داشتم یک بار به مشهد سفر کنم که در این سفر به آرزوی خود رسیدم. مشهد هر روز بزرگتر می شود و سفر به مشهد و زیارت امام رضا(ع) اهمیت سفر ما دو چندان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز