معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

برگزاری نمایشگاه دائمی در شهرهای مرزی/ فیلم، موسیقی و فرهنگ، حوزه‌های مشترک جمهوری آذربایجان و ایران

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۲۳:۳۰:۱۶
کد خبر: ۹۲۵۰۷۳
برگزاری نمایشگاه دائمی در شهرهای مرزی/ فیلم، موسیقی و فرهنگ، حوزه‌های مشترک جمهوری آذربایجان و ایران
تندگویان در رابطه با اینکه برگزاری نمایشگاه مشترک میان ایران و آذربایجان خواست و اصرار ما است، عنوان کرد: اگر بتوانیم در شهرهای مرزی و همجوار همچون آستارا یک نمایشگاه دائمی در حوزه جوانان برگزار کنیم، می توانیم در بحث های تبادل کالا و موضوعات فرهنگی گام های مثبتی برداریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدمحمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش، در خصوص آخرین روز حضور هیات جوانان جمهوری آذربایجان در ایران، گفت: این سفر به دلیل شناخت و برآورد هیات آذربایجانی از روابط میان وزارت ورزش و جوانان، جوانان و تشکیلاتی که در تشکل‌ها بود، تدارک دیده شد.

او ادامه داد: به این منظور، این هیات بازدیدی در استان سمنان داشت که در آن روز انتخابات استانی مجامع سمن‌ها در حال برگزاری بود و این اتفاق باعث آشنایی خوب و مثبتی با جوانان و عملکرد تشکل‌ها شد و در دیدگاه آن‌ها نسبت به شناختی که از حوزه جوانان ایران داشت، اثر گذاشت.

تندگویان عنوان کرد: در این دیدار قرار بر این شد تا این هیات آذربایجانی در اولین فرصت دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کنند تا پس از بررسی‌ها و توافقات، فعالیت‌های تدوین شده را آغاز کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با اینکه برگزاری نمایشگاه مشترک میان ایران و آذربایجان خواست و اصرار ما است، عنوان کرد: اگر بتوانیم در شهرهای مرزی و همجوار همچون آستارا یک نمایشگاه دائمی در حوزه جوانان برگزار کنیم، می‌توانیم در بحث‌های تبادل کالا و موضوعات فرهنگی گام‌های مثبتی برداریم.

او خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری جشنواره‌هایی که مشترکات بسیاری با جمهوری آذربایجان دارد، می‌تواند اثرگذار باشد. به این ترتیب در حوزه جوانان بحث اکران فیلم‌های مشترک به زبان آذری، موسیقی آذری، فرهنگ‌های مشترک و کالا در حوزه‌های کشاورزی و صنایع می‌تواند سودآوری بسیاری برای دو کشور داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز