اعلام جزئیات دقیق سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۱۴:۲۶:۳۵
کد خبر: ۹۲۵۰۸۸
اعلام جزئیات دقیق سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی
رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نباید هیچ نگرانی‌ای داشته باشند و تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه براساس پیمایش معادل نقدی دریافت می‌کنند.

به گزارش روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ در پی سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و نگرانی‌ رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، نحوه محاسبه کرایه ها و امکان سواستفاده از سهمیه بنزین در تاکسی های اینترنتی، مهمترین سوالات مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی را با «هومن دمیرچی» هم‌بنیانگذار و مدیر عملیات تپ‌سی، در میان گذاشتیم.

گران شدن وسهمیه‌بندی بنزین چه تاثیری روی رانندگان دارد و تپ‌سی چه اقدامی برای حمایت از رانندگان انجام داده است؟

تصمیم دولت مبنی بر اینکه سهمیه به تاکسی‌های اینترنتی اختصاص یابد، اتفاق خیلی خوبی است و به این ترتیب رانندگان می‌توانند به شرطی که حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه پیمایش داشته باشند، مابه تفاوت هزار و پانصد تا سه هزار تومن را دریافت کنند و آخر ماه این مبلغ به کارت بانکی‌شان به عنوان اعتبار خرید بنزین واریز خواهد شد .

باید تاکید کنم که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نباید هیچ نگرانی‌ای داشته باشند و تا سقف ۳۰۰ لیتر در ماه براساس پیمایش معادل نقدی دریافت می‌کنند و مهم نیست با کدام شرکت کار کنند چون مجموع پیمایش آن‌ها در تاکسی های اینترنتی محاسبه و تا سقف ۳۰۰ لیتر پرداخت می‌شود.

برای پیمایش هرصد کیلومتر، دولت هفت لیتر بنزین به رانندگان تخصیص داده و از همین امروز این پیمایش محاسبه می‌شود و اولین دور واریز اعتبارات نیز آخر آذرماه خواهد بود.

برای مسافران چه ایده و برنامه‌ای دارید که با توجه به سه برابر شدن قیمت بنزین ، قیمت‌ها سه برابر نشود و مسافران بتوانند با کمترین تغییر قیمت از خدمات تپ‌سی استفاده کنند؟

قیمت‌ها با توجه به سهیمه‌ای که داده شده کاملا کنترل می‌شود و این قولی است که ما به وزارت کشور دادیم و براساس همین قول هم دولت سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی مثل تپ‌سی اختصاص داده است. طی روزهای آینده باید دید که چه اتفاقی در حوزه عرضه و تقاضا خواهد افتاد و چه تغییراتی خواهد داشت ولی ما تمام تلاشمان این است که قیمت ها را کنترل کنیم.

چه تدابیری دارید که جلوی سواستفاده از سهمیه بنزین برای رانندگان گرفته شود و حجم زیادی از افراد برای دریافت سهمیه به عنوان راننده ثبت نام نکنند؟ در واقع این سهمیه چطور مدیریت خواهد شد؟

اولا که این سهمیه براساس پیمایش است یعنی حتی اگر افراد به عنوان راننده ثبت نام کنند و وارد سیستم بشوند تا زمانی که پیمایش نداشته باشند سهمیه به آن‌ها تعلق نمی گیرد.

دوم اینکه پیمایش باید حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه باشد.

نکته بعد اینکه ما جلوی سفرهای غیرواقعی را به‌صورت سیستماتیک میگیریم و روش های مختلفی داریم مثلا یک راننده و یک مسافر خاص حداکثر هفته‌ای یک‌بار با هم هم‌سفر می‌شوند و امکان ساخت سفرهای جعلی نیست. همچنین اگر سفری قبل از رسیدن به مقصد لغو شود با موقعیت مکانی سیستم پیمایش را محسوب نمی کند.

نکته مهم و اساسی اینست که کمیسیونی که راننده روی هرسفر پرداخت می‌کند عملا بیش‌تر از مبلغ سهمیه است و راننده‌ها انگیزه‌ای برای انجام سفرهای غیرواقعی ندارند.

آیا سهمیه فقط برای رانندگان تپسی و اسنپ است یا برای همه تاکسی‌های اینترنتی درنظر گرفته شده است؟

این سهمیه برای همه تاکسی‌های اینترنتی اختصاص داده شده و فقط منحصر به اسنپ و تپسی نیست.

منبع:مشرق

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز