یک روانشناس:

چرا خواب‌های آشفته می‌بینیم؟/ داروی خواب‌آور نخورید

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۴:۰۹:۰۱
کد خبر: ۹۲۵۱۶۲
چرا خواب‌های آشفته می‌بینیم؟/ داروی خواب‌آور نخورید
علی باغبانیان گفت: بیش از 90 درصد خواب‌های ترسناک ناشی از اضطراب و افسردگی و 10 درصد نیز مربوط به مشکلات تیروئید، مغزی، بیماری‌های جسمی، تنفسی، تومور و عفونت مغزی و غدد است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی باغبانیان، روانشناس، با بیان اینکه معمولا خواب‌های نگران‌کننده ناشی از اضطراب، افسردگی، وسواس و جسمی‌سازی است، گفت: چنانچه خواب نگران‌کننده با محتوایی مانند مردن، جنازه و آمبولانس همراه باشد، نشان‌دهنده ابتلای فرد به اختلال افسردگی است و افتادن از بلندی و دنبال شدن توسط حیوانات وحشی نیز بیان‌کننده وجود اضطراب در فرد است.

این متخصص حوزه بهداشت و روان ادامه داد: بیش از 90 درصد خواب‌های ترسناک ناشی از اضطراب و افسردگی و 10 درصد نیز مربوط به مشکلات تیروئید، مغزی، بیماری‌های جسمی، تنفسی، تومور و عفونت مغزی و غدد است.

باغبانیان گفت: برای درمان اختلالات خواب، اول باید علت بروز خواب‌های نگران‌کننده مشخص شود، مصرف داروها زیر نظر پزشک، تأثیر بسزایی در درمان این اختلالات خواهد داشت.

این متخصص حوزه بهداشت روان با توصیه نسبت به رعایت بهداشت خواب، گفت: برای داشتن خوابی آرام بهتر است فاصله غذا و آب بیشتر باشد و فرد بلافاصله بعد از صرف شام نخوابد، همچنین مصرف شام سبک می‌تواند از اختلال خواب جلوگیری کند.

این روانپزشک با تأکید بر پرهیز از مصرف قرص‌های خواب‌آور اظهار داشت: داروهای خواب‌آور برای درمان بی‌خوابی توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند فرد را وابسته کند.

نظر شما