وزیر آموزش و پرورش:

زیستن مستقل و شرافتمند مرهون جریان یادگیری است

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۹:۵۲:۰۰
کد خبر: ۹۲۵۲۴۶
زیستن مستقل و شرافتمند مرهون جریان یادگیری است
همایش "سرباز ماهر، پنجه‌های کارآمد" با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، امیر آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، جمعی از دانش‌آموزان و تعدادی از سربازان ماهر برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  در ابتدای این همایش محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که در ایام پر سرور ماه ربیع و ولادت رسول اکرم و امام صادق هستیم، گفت: امیدوارم در پرتو  فرودات رسول معظم  اسلام و امامان هدایت و نور، روز  به روز شاهد سرافرازی ایران بزرگ باشیم و همواره عزت و اقتدار بیشتری در جهت ساختن تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

حاحی میرزایی ادامه داد: حضور همه عزیزانی که در این اجتماع باشکوه حضور دارند وجه مشترکی تحت عنوان تحقق فرمان مقام معظم رهبری که برای توسعه مهارت و افزایش قابلیت‌های ملی ذکر شده است و افراد در این راه گام برمی‌دارند، مقدم تمامی این بزرگواران را گرامی می‌دارم و دست تمامی کسانی که در این  جمع حضور دارند را می فشارم.

آموزش و پرورش نهاد متولی تقویت از هر کوشش، تلاش و مشارکتی برای توسعه و مهارت دریغ  نمی‌کند و در این راه مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد و از ایفای هرچه شایسته‌تر مسئولیت‌های خود استقبال می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش ستاد کل نیروهای مسلح در  خصوص مهارت‌آموزی سربازان، تصریح کرد: ستاد  کل نیروهای مسلح نیز گام‌های ارزشمندی را در این راه برداشته است و در این راه بزرگ و بلند ما در  کنار این دوستان خواهیم بود و با تلاش و کوشش  یکدیگر سعی خواهیم کرد ماه‌ها و سال‌ها به این مباحث بپردازیم تا ثمر آن را ببینیم.

این مقام مسول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای افزایش مهارت در بین دانش‌آموزان عنوان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری را که در طلیعه این نشست مشاهده کردید تمامی چیزی است که در جستجوی آن هستیم و خوشبختانه در کلام رهبری نیز جریان دارد، امیدواریم در این عرصه پوشش های خود را توسعه و افزایش دهیم.

در حقیقیت نبض و کیفیت و قابلیت‌های جامعه در پرتو یادگیری جامعه شکل می‌گیرد. تحقق همه اهداف و آرمانی که جامعه ما در حوزه تمدن اسلامی و ائتلای انقلاب و اقتدار ایران دنبال می‌کند در پرتو یادگاری‌های موثر و کارآمدتر شکل می‌‌‌گیرد.

وی ادامه داد: هر کاستی و مشکلی در واکاوی‌های  عمیق و ریشه‌ای در جریان یادگاری جامعه پیوند می‌خورد. ظرفیت جامعه برای حل  مشکل و این که تا چه حد توانایی مواجهه هوشمند با مشکلات را داشته باشد و بتواند از اصالت و عزت خودش حمایت کند به ظرفیت‌های دیگر جامعه بستگی دارد.  توانایی برای یک زیستن مستقل، شرافتمند و عزتمند مرهون جریان یادگیری است.  اگر این جریان به درستی شکل  نگیرد محصولش درماندگی و انفعال خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جامعه‌ای که بتواند نو شود و در  هر نو شدنی در صدر بماند و عزتمند زیست کند نیازمند قوت بخشیدن جریان یادگیری است اظهار کرد: تمایزاتی که وجود دارد تمایز یادگیری جوانان است یکی از توصیه‌های مهم رهبری در این خصوص که بسیار روی آن تأکید داشتند اقتصاد مقاومتی است موضوعی که به محض بیان مورد اقبال جامعه قرار گرفت و همگی احساس دارند جامعه باید به حدی برسد که در برابر تکان‌های گوناگون و شرایط متغیر تاب‌آور باشد. هر شکوفایی در اقتصاد مرکز ثقلش روی نیروی انسانی نباشد پایدار نیست. پایداری اقتصاد در گرو اتکای حداکثری و توانمندی‌‌ها و ظرفیت‌های نیروی انسانی جامعه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز