نیروی جوان مستعد ذخیره ارزشمند و استراتژیک برای هر کشوری است

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۱۰:۳۸:۳۱
کد خبر: ۹۲۵۲۶۱
نیروی جوان مستعد ذخیره ارزشمند و استراتژیک برای هر کشوری است
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی مرتبط با مبحث فراگیری علم دارند که در یکی از فرمایشات اشاره می‌کنند ما به علم احتیاج داریم، علم بدون کار بی اثر و کار بدون علم کم اثر است. از جمله وظایفی که بر عهده مسئولین دولت است بحث مهارت‌آموزی خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امیر محمدرضا قرایی آشتیانی، جانشین رئیس ستاد کل  نیروهای مسلح، در حاشیه همایش «سرباز ماهر، پنجه‌های کارآمد» با فرستادن درود و سلام به روح امام راحل، شهیدان دفاع  مقدس و  همچنین مدافعین حرم که امنیت و اقتدار را به ما ارزانی داشتند گفت: مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی مرتبط با مبحث فراگیری علم دارند که در یکی از فرمایشات اشاره می‌کنند ما به علم احتیاج داریم، علم بدون کار بی اثر و کار بدون علم کم اثر است. از  جمله وظایفی که بر عهده مسئولین دولت است بحث  مهارت‌آموزی خواهد بود.

امیر آشتیانی افزود: همان طور که عزیزان می‌دانند در مباحث امنیتی و دفاعی یکی از مباحثی که بسیار اثربخش است قدرت و اقتدار است و یکی از مولفه‌های قدرت ملی قدرت نظامی است که بسیار تعیین کننده خواهد بود و باقی مولفه‌های قدرت ملی را پشتیبانی می‌کند.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قدرت نظام برگرفته از یک سری مولفه‌ها و عوامل است عنوان کرد: مهم‌ترین این مولفه‌ها عوامل فیزیکی است در واقع باید نیروی مسلح نیروی  آموزش دیده و مکفی داشته باشند و از طرفی مجهز به تسلیحات به روز باشند و فناوری‌های نو را نیز در اختیار بگیرند. همچنین در مولفه‌های غیر فیزیکی نیز بتوانند مهارت‌های لازم را کسب کنند و قدرت نرم‌افزاری را در کارهای خود بگنجانند.

امیر آشتیانی ادامه داد: نیروی جوان مستعد ذخیره ارزشمند و استراتژیک برای هر کشوری است. اگر سرمایه‌ گذاری‌های لازم انجام شود تمامی مولفه‌های قدرت ملی فضای لازم را پیدا می‌کنند که حرکت‌های خود را انجام دهند.  محیط سربازی محیطی است برای قدرت افزایی چون آموزه‌هایی به سربازان عزیز و جوان که وارد مرحله خدمت می‌شود آموخته می‌شود. از جمله نظم‌پذیری و انضباط ارتقای روحی و اعتماد به نفس، روحیه جوانمردی و شجاعت، خوداتکایی و خودباوری، مسئولیت پذیری و بالا رفتن آستانه،  تحمل قانون گرایی و تعامل پذیری، خودسازی و خود کنترلی توانمندی‌های ذهنی، تمرین زندگی در  شرایط  سخت و بسیاری دیگر از این موارد.

امیر آشتیانی با اشاره به این مبحث که نسل حال حاضر نسلی خاص با درجه هوشی بالا است خاطره‌نشان کرد: باید از این فرصت استفاده کنیم تا با برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی صحیح بتوان از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کرد. یکی از ارگان‌هایی که تصمیم  به استفاده و سرمایه‌گذاری روی این نسل را انجام داده است قرارگاه مهارت‌آموزی است که ان‌شاءالله نتایج بسیار خوبی را در بر خواهد داشت.

وی با اشاره به این موضوع که در این مسیر آموزش و پرورش نقش کلیدی دارد عنوان کرد: 3 مرحله برای مهارت آموزی وجود دارد قبل از اعزام، حین خدمت و پس از آن در  حین خدمت نیروهایی که ورود پیدا می‌کند. مأموریت‌های دفاعی را به عهده دارند بهترین زمان قبل از ورود به خدمت است که عمده آن در اختیار آموزش و پروش و آموزش عالی است. با برنامه‌ریزی انتظار داریم که ثمره‌اش قدرت و اقتدار ملی باشد. ما نیز وظایفی داریم از جمله ترغیب نسل جوان برای مهارت آموزی به واسطه مشوق‌های در  نظر گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز