معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

۴۰درصد از ظرفیت آموزشی کشور باید به مهارت آموزی اختصاص داده شود/ عدم مهارت آموزی اصلی‌ترین مشکل امروز جوانان کشور است

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۱۱:۵۳:۵۳
کد خبر: ۹۲۵۳۱۱
۴۰درصد از ظرفیت آموزشی کشور باید به مهارت آموزی اختصاص داده شود/ عدم مهارت آموزی اصلی‌ترین مشکل امروز جوانان کشور است
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید 40 درصد از فضای آموزشی به مهارت آموزی اختصاص داده شود امیدوارم این تحول رخ دهد تمامی حرف‌های من در کلام رهبری خلاصه می شود که می فرمایند: علم بدون مهارت، بی اثر و مهارت بدون علم، کم اثر است. اگر همین موضوع را سرلوحه خود قرار دهیم بزرگ ترین خدمت را به جوانان و آینده این کشور کرده ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در همایش «سرباز ماهر پنجه‌های کارآمد» گفت: خدا را شاکریم توفیق حاصل شد تا در جمع عزیزانی باشیم تا دستاوردهای فراوانی در مبحث سرباز مهارت داشته اند امیدوارم این چند سال و اتفاقاتی که پیرامون این مبحث به وقوع پیوست تبدیل به تجربه‌ای برای هماهنگی هرچه بیشتر و همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح شود تا بتوان فرایند بهتری را داشته باشیم.

تندگویان ادامه داد: خروجی تمامی این اتفاقات که در بحث جوانان روییده است اعم از مدیریت، پایش و بررسی نقاط ضعف و قوت بر عهده ماست و بر مبنای آن تصمیم گرفته می‌‌شود و سیاست‌گذاری لازم در حوزه جوانان انجام می‌شود.

وی با اشاره به گسترده بودن حوزه جوانان اظهار کرد: این حوزه پر از موضوعات مختلف است که اگر توجه مناسبی به آن شود قطعا آینده کشور درست خواهد شد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با توجه به موضوع سرباز مهارت چندین نکته را در راستای مشخص شدن اهمیت آن بیان کرد: در کشور خروجی مشخصی در حوزه جوانان داریم. خروجی اول نخبگان علمی جوانی هستند که صاحب ایده و طرح‌اند و خلاقیت لازم را نیز دارند. خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این بخش را به صورت تخصصی بر عهده گرفته‌اند و ساماندهی لازم در جهت بهره‌برداری از ایده‌ها و طرح‌های مختلف را انجام داده‌اند.  بخش دوم که مابقی جوانان کشور را شامل می‌شود و از نظر ما نخبگان اجتماعی کشور‌ند که می‌توان هر کدام را به عنوان ظرفیتی بزرگ نگاه کرد. بحث اصلی بنده این است که ما در کشور در بخش علمی و پایگاه اجتماعی مشکلات فراوانی را برای جوانان داریم و ادامه دار شدن آن باعث به وجود آمدن اتفاقات ناگواری خواهد شد. از جمله مهاجرت نخبگان علمی  و افرادی که پایگاه اجتماعی دارند. که هشداری جدی است و با مهاجرت بخشی عظیم از جامعه که می‌توان اجتماع را توسط آنها ساخت مواجه خواهیم بود.

تندگویان با اشاره به اینکه چندین اتفاق در  این حوزه باعث شده این جوانان را از دست بدهیم تصریح کرد:  بحرانی که با آن روبرو هستیم و حتی چندین بار در این خصوص مسئولین تذکر داده شده است که با  توجه به این موضوع که نخبگان را از دست می‌‌دهیم شاهد عدم مهارت آموزی نیز  هستیم. اگر همین رویه را در پیش بگیریم با جامعه‌ای روبرو خواهیم بود که نمی‌توان برای آن برنامه‌ریزی و روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی در  خصوص  اصلی‌ترین مشکل  حال حاضر جوانان کشور خاطرنشان کرد: عدم مهارت آموزی مشکل اصلی امروز جوانان کشور ماست که خوشبختانه رهبری به آن ورود پیدا کرده‌اند و با رهنمودهای خود راهی را ترسیم کرده‌اند. متأسفانه با جوانانی روبرو هستیم که فارغ التحصیل می‌شوند اما مهارتی ندارند در واقع متوجه نشده‌ایم که با تغییرات به وجود آمده در  جامعه شهری مهارت کسب شده در گذشته را نیز از دست داده ایم باید در جامعه آموزشی ما تغییر روش‌های اساسی به وجود آید.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با  بحث سرباز ماهر یادآور شد: مبحث سرباز مهارت موضوعی است صحیح اما دیر است و باید از دوره دبستان مبحث مهارت آموزی شروع شود باید کنکور به عنوان سد راه از بین برود. چون بازار مجازی را به وجود آورده که فقط فارغ التحصیلان این مهارت را پرورش داده است.

او در پایان نیز تصریح کرد: باید 40 درصد از فضای آموزشی به مهارت آموزی اختصاص داده شود امیدوارم این تحول  رخ دهد تمامی حرف‌های من در  کلام رهبری خلاصه می شود که می فرمایند: علم بدون مهارت، بی اثر و مهارت بدون علم، کم اثر است. اگر همین  موضوع را سرلوحه خود قرار دهیم بزرگ ترین خدمت را به جوانان و آینده این کشور کرده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز