رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پی هشدار هواشناسی برای احتمال بروز سیلاب:

برای مقابله با سیل احتمالی آمادگی داریم

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۰:۴۰:۵۶
کد خبر: ۹۲۵۷۰۹
برای مقابله با سیل احتمالی آمادگی داریم
رضا کرمی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیلاب طی روزهای آینده گفت: شهرداری تهران برای مقابله با سیل احتمالی آمادگی لازم را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا کرمی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، در رابطه با هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال سیل طی روزهای آتی گفت: لایروبی‌ها انجام شده است و تاکید کرده‌ایم همه امور به درستی انجام شود. کنترل‌های لازم صورت گرفته و زیر گذرهایی که از زیر پل‌ها رد شده است. نظارت می‌شود همچنین بالای رود دره‌ها سنسور کار گذاشته شده‌ایم و به صورت آنی اطلاعات به دست‌مان می‌رسد.

او افزود: در حال حاضر نمی‌توانیم پیش بینی حجم آب را داشته باشیم اما طی 6 ماه آینده این امر صورت خواهد گرفت. مانیتورینگ انجام می‌شود و شهرداری آمادگی لازم را دارد.

کرمی در رابطه با آبگرفتگی ناشی از بارش طی روزهای گذشته تاکید کرد: آبگرفتگی‌ها علت‌یابی شده و پیش‌بینی می‌کنیم اتفاقی رخ ندهد. از این رو راه حل‌هایش مشخص است تا مقابله صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه چنانچه بارندگی‌ها از حد پیش‌بینی بیشتر باشد وضعیت کانال‌های ما پاسخگو نیست، اظهار کرد: نه شهرداری و نه فرد دیگری نمی‌تواند کاری انجام بدهد. طراحی از قبل انجام شده و اگر بیشتر از ظرفیت باشد مانند لیوانی است که آب اضافی‌اش سر ریز می‌شود. البته گاهی سعی می‌کنیم آب اضافی را به فضاهایی که امکانش است سرازیر کنیم.

او ادامه داد: هشدارهای لازم داده می‌شود تا مردم در جریان باشند و بیرون نیایند. مردم باید همکاری و کمک کنند و از ترددهای غیرضرور خودداری کنند و کنار رودها و دره‌ها نروند و به هشدارهایی که داده می‌شود، توجه کنند.

کرمی در رابطه با آمادگی شهرداری تهران برای مقابله با احتمال سیل گفت: تا جایی که امکان دارد آمادگی داریم و تا جایی که توان‌مان باشد این اقدام را انجام خواهیم داد اما باید طرح‌هایمان عوض شود.

به گفته او برای بارش‌های شدید پیش‌بینی‌های لازم انجام شده اما ممکن است بارندگی‌های بی‌سابقه رخ بدهد.

نظر شما
پرونده ویژه