معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تهران جزو ۵۰ شهر استارت‌آپی دنیاست/ اگر با استارت‌آپ‌ها در بیفتند ور‌می‌افتد

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۸:۵۹:۰۱
کد خبر: ۹۲۵۸۴۹
تهران جزو ۵۰ شهر استارت‌آپی دنیاست/ اگر با استارت‌آپ‌ها در بیفتند ور‌می‌افتد
سورنا ستاری با اشاره به زمینه‌های نوآوری در حوزه شهر گفت: اگر کسب و کارهای سنتی مقابل فضای استارت‌آپی شهری بایستید ور می‌افتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در جریان صد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که صبح امروز در محل شورای اسلامی شهر برگزار شد، گفت: به استارت‌آپ‌ها به عنوان تامین نیروی انسانی نگاه می شود ۴۶۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که ۳۰۰ هزار شغل از این میان ایجاد شده است و همگی آنها افراد تحصیلکرده هستند.

او اضافه کرد: به شهر باید به عنوان توسعه بنیادی توجه شود. طی سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان از بانک‌ها وام دادند. سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشتیم بدین معنا که نمی‌دانیم سرمایه بازگشت دارد یا خیر.

ستاری تصریح کرد: امروزه ما به دنبال نوآوری شهری هستیم. در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون فضای استارت‌آپ ایجاد خواهیم کرد. وقتی در مورد شهر نوآور صحبت می‌کنیم بحث این است که شهرداری خود می‌خواهد این حرکت را انجام دهد و یا در مقابل این حرکت بایستد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در حال حاضر تهران جزو ۵۰ شهر استارت‌آپی دنیاست. اگر مقابل فضای استارت‌آپی بایستید آنها کار خود را می‌کند و اگر مقابل آنها هم بایستید اتفاق نخواهد افتاد. نمونه آن در اسنپ و تپسی است شرممان می‌آید که سه سال پیش چه مناظره‌های در رابطه با فضای استارتاپی صورت گرفته است.

او اضافه کرد: جوانان ده‌ها هزاری ایده دارند اگر اجازه دهید که ایده ها را پیاده کنند به افزایش درآمد شما می‌انجامد تا بتوانید شهر را اداره کنید و صاحب این حرکت باشید. شهر خود بهترین سیستم شتاب دهنده استارت‌آپی است.

ستاری با اشاره به پهنه‌های نوآوری موجود که با همکاری شهرداری در حال انجام است، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شهید بیش از ۵۰ مرکز نوآور دارد. این جوانان کسانی بودند که می خواستند خارج از کشور بروند اما در حال حاضر پنج سرمایه گذار به همراه آنان در حال فعالیت هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان گفت: هر کسب و کاری سنتی اگر با استارت‌آپ‌ها در بیفتند ور‌می‌افتد مگر آنکه سرمایه‌گذاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز