دبیرکل سازمان ملل متحد:

تمام کشورها به تعهدات خود نسبت به کودکان پایبند باشند

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۵:۱۷:۱۵
کد خبر: ۹۲۶۳۷۸
تمام کشورها به تعهدات خود نسبت به کودکان پایبند باشند
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت سی امین سالگرد کنوانسیون حقوق کودک (۲۰ نوامبر ۲۰۱۹) تمام کشورها را فراخواند تا به تعهدات خود نسبت به کودکان پایبند باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آنتونیو گوترش، در این فراخون یادآور شد: سی سال پیش، ملت‌ها گرد هم آمدند تا در خصوص کودکان جهان تعهدی بدهند و کنوانسیون حقوق کودک، برای نخستین بار، تعهد جهانی الزام آوری را برای حفظ حقوق ذاتی تک تک دختران و پسران بیان کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: تمام کشورها، آسیب پذیری منحصر به فرد کودکان را به رسمیت شناختند و متعهد شدند که برای آنان غذا، مراقبت های بهداشتی، آموزشی و حمایت فراهم کنند و تاکنون، پیشرفتهایی هم حاصل شده است و مرگ و میر کودکان به میزان نصف کاهش یافته و کم رشدی آنان نیز کم شده است.

گوترش ادامه داد: اما میلیون ها کودک همواره در معرض جنگ، فقر، تبعیض و بیماری قرار دارند و کودکان، در سرتا سر جهان، قدرت و رهبری خود را در حمایت از جهانی پایدارتر برای همه نشان می دهند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همزمان با گرامی داشت سی امین سالگرد کنوانسیون حقوق کودک، از تمام کشورها خواست تا به تعهدات خود نسبت به کودکان پاییند باشند و  افزود: برپایه پیشرفتهای بوجود آمده دوباره متعهد شویم که کودکان را در اولویت قرار دهیم تا هر کودکی از حقوق خود برخوردار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز