اگر نمی‌توانید سیگار را ترک کنید، برگ بکشید!

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۰۴:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۲۶۸۰۰
اگر نمی‌توانید سیگار را ترک کنید، برگ بکشید!
اگر نمی‌توانید سیگار را ترک کنید، این برگ سالم را جایگزین سیگار کنید! شاید جالب باشد اگر بدانید که یک نوع برگ طبیعی می تواند داروی ترک سیگار به شمار رود. این گیاه که کراتوم نام دارد از ارزش درمانی برخوردار بوده و می تواند برای افرادی که در حال ترک سیگار هستند همانند دارویی گیاهی عمل کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تا به حال به جایگزین سیگار فکر کرده اید؟ ترک سیگار کار سختی نیست ولی از لحاظ روانی نیاز به اراده بسیار قوی و نیرویی دارد که شاید همه افراد از عهده آن بر نیایند. راه های مختلفی برای ترک سیگار ابداع شده است اما همیشه کوتاه ترین و موثرترین راه، بهترین راه است و در مسیر سلامتی راهی که کمترین مواد شیمیایی در آن وجود داشته باشد نیز گزینه ای است که به دیگر گزینه ها اضافه می‌شود. شاید جالب باشد اگر بدانید که یک نوع برگ طبیعی می تواند داروی ترک سیگار و جایگزین سیگار به شمار رود. این گیاه که کراتوم نام دارد از ارزش درمانی برخوردار بوده و می تواند برای افرادی که در حال ترک سیگار هستند همانند دارویی گیاهی عمل کند.

 kratom چیست ؟

برگ کراتوم یک گیاه طبیعی با نام علمی Mitragyna speciosa است که درطب پزشکی سنتی با اهداف تفریحی و جایگزین سیگار مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه قدمتی بیشتر از ۲۰۰ سال داشته و در حال حاضر کمتر از آن استفاده می شود. برگ های کراتوم زمانی که در معرض آتش قرار می گیرند و می سوزند و یا زمانی که جویده می شوند، خاصیت محرک دارند. برگ کراتوم یک گیاه رایج و شناخته شده نیست ولی در تحقیقات دارای ارزش علمی می باشد.

آیا می توان Kratom را جایگزین سیگار کرد ؟

کارشناسان معتقدند که بین ۲۰ الی ۲۵ گرم برگ کراتوم می تواند جایگزین یک نخ سیگار شود

در بسیاری از فرهنگ ها برگ های کراتوم بسیار محبوب و جایگزین سیگار هستند و خاصیت محرک گونه آن ها سبب شده که این برگ همانند سیگار مصرف شود. خواص opioid در سیگار و برگ کراتوم به صورت مشترک مشاهده شده است با این حال بحث های بسیاری در مورد استفاده این برگ وجود دارد که از تولید انبوه آن و جایگزینی اش به جای سیگار جلوگیری می کند. کارشناسان معتقدند که بین ۲۰ الی ۲۵ گرم برگ کراتوم می تواند جایگزین سیگار شود. توافق محققین بر روی جویدن این برگ بیشتر از دود حاصل از آن است البته مصرف به صورت خوراکی این برگ نیز تاثیرات تحریک کننده ای در بر دارد.

ترک مواد مخدر

شواهد نشان می دهد که برگ های کراتوم می توانند یک روش موثر برای مقابله با انواع اعتیاد و جایگزین سیگار باشند چرا که میزان بسیار کمی از کراتوم می تواند به کاهش علائم اعتیاد منجر شود و در اعتیاد به سیگار یا دیگر مواد مخدر حالت بی میلی ایجاد کند.

سلامت ریه

سیگار یکی از مخدرها می باشد که در سلامت ریه نقش منفی به جا می گذارد. به صورتی که بعد از مدتی مصرف سیگار سبب آسیب های جدی و بیماری های ریوی خواهند شد. اما کراتوم مصرف سیگار را کاهش داده و در سلامت ریه تداخلی ایجاد نخواهد کرد و جایگزین سیگار است.

خطرات سرطان

مصرف سیگار سبب می شود با آسیب دیدگی ریه ها خطر ابتلا به سرطان بیشترشود. به نحوی که افراد سیگاری در معرض انواع سرطان ها به خصوص سرطان ریه قرار دارند. اما کراتوم از بدن در برابر این خطر بزرگ نگهداری می کند.

آلکالوئیدها

بسیاری از آلکالوئید های فعال در برگ های کراتوم وجود دارند. از جمله هیدروکسی، متراژینین، میتروگینین و میترا گرافین که چند نوع از آلکالوئید ها می باشند در کراتوم یافت شده اند. زمانی که کراتوم را مانند سیگار دود می کنید، مضرات آلکالوئیدها به قوت خود باقی می مانند و اثر آن دقیقا مانند زمانی است که شما سیگار کشیده اید ولی زمانی که برگ کراتوم را دم می کنید و مانند چای می نوشید اثرات منفی آلکالوئید ها خنثی شده و هیچ اثر سوئی به جا نمی ماند.

در صورتی که بخواهید برگ کراتوم را همانند سیگار مصرف کنید نیازمند حجم زیادی از آن هستید ولی اگر برگ کراتوم را مانند یک برگ طبیعی جهت دم نوش استفاده کنید می توانید با میزان کمی از آن یک دم کرده عالی تهیه کنید که برای ترک سیگار نیز بسیار موثر خواهد بود. دم کرده کراتوم همراه با عصاره رزماری می تواند یک نوشیدنی بسیار موثر با آلکالوئیدهای مفید برای افرادی باشد که قصد دارند سیگار را به روش طبیعی ترک کنند.

نظر شما