معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۰:۴۹:۴۶
کد خبر: ۹۲۶۹۶۸
افزایش ۴۰ درصدی تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از افزایش حدود 40 درصدی تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان در هفت ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سورنا ستاری، روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان در آمل گفت: در سال گذشته حدود 12هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناور پرداخت شد که تاکنون این میزان امسال حدود 40 درصد بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، موضوع اصلی توسعه اکوسیستم دانش بنیان‌هاست که در واقع یک بخش کوچک از این اکوسیستم حمایت مالی است.

حمایت از شرکت های صادرات محور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از حمایت ویژه این معاونت از شرکت های دانش بنیان در امر تولیدات صادرات محور اشاره کرد و گفت: هم صندوق نوآوری و هم صندوق پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت ویژه ای از این شرکت ها خواهد داشت.

ستاری به عملکرد قابل قبول شرکت تولیدی خزرالکتریک آمل در تولیدات خلاقانه ونوآورانه در قالب یک شرکت دانش بنیان موفق یاد کرد و گفت: اراده و کارآفرینی که با توجه به شرایط اقتصادی و تولیدی در کشور، در این واحد تولیدی ارزشمند و قابل قبول هست.

ستاری با بیان اینکه با توجه به شناخت و گذشته‌ای که از این شرکت تولیدی در آمل داشتم در کسب و کار و ایجادکارآفرینی بدون توقف عمل کرده است، از حمایت ویژه از این شرکت در راستای صادرات محصولات نمونه ای به کشورهای متقاضی قول حمایت و همکاری داد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای سفر یک روزه به مازندران از چند طرح دانش بنیان بازدید و افتتاح خواهد کرد.

وی همچنین پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، ساختمان مرکز نوآوری و فناوری شبکه نوآوری و فناوری استان را در ساری افتتاح خواهد کرد.

نظر شما