دبیرکل سازمان ملل متحد:

جهان باید مقابل زن ستیزی بایستد

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۴:۳۲:۱۰
کد خبر: ۹۲۷۶۵۵
جهان باید مقابل زن ستیزی بایستد
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۴ آذر) روز جهانی امحای خشونت علیه زنان، از همه دولت‌ها، بخش خصوصی، جامعه مدنی و مردم خواست تا موضعی محکم علیه خشونت جنسی و زن ستیزی اتخاذ کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در پیام آنتوتیو گوترش آمده است:‌ سازمان ملل متحد متعهد است به هرگونه خشونت علیه زنان و دختران خاتمه دهد.

وی افزود:‌ این سوءرفتارها از جمله شنیع ترین، متداول ترین و گسترده ترین موارد نقض حقوق بشر هستند که از هر سه زن، بر یکی اثر می گذارد. یعنی زنی در نزدیکی شما عنصری از خانواد، یک همکار، یک دوست، حتی خود شما. خشونت جنسی علیه زنان و دختران در قرن ها مرد سالاری ریشه دارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد:‌ اجازه دهید فراموش نکنیم تا برابری های جنسیتی که موجب تشدید امر تجاوز می شود، اساسا در مسله عدم توازن قدرت نهفته است.

«انگ، تصورات غلط عدم گزارش دهی و اجرای ضیعف قوانین تنها موجب دائمی شد بی کیفرمانی می شود و هنوز از تجاوز به عنوان ابزار دهشتناک جنگ استفاده می شود. همه این ها باید تغییر کنند ... همین حالا.»

گوترش افزود: اینجانب تمامی دولت ها، بخش خصوصی، جامعه منفی و مردم را در هر جا فرا می خوانم تا  موضعی محکم علیه خشونت جنسی وزن ستیزی اتخاذ نمایند. باید همبستگی قوی تری نسبت به بازماندگان، حامیان و مدافعان حقوق زنان نشان دهیم و باید حقوق زنان و برابری فرصت ها را ارتقا بخشیم. با هم می توانیم و باید به تجاوز جنسی از هر نوع خاتمه دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز