عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران:

کپی‌برداری مطالعات در حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران/ ۱۴ نهاد فرهنگی غیرهماهنگ در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند/ کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برای پایان موازی کاری شهرداری تصمیم‌گیری کند

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۲۳:۱۱:۰۰
کد خبر: ۹۲۷۶۵۷
کپی‌برداری مطالعات در حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران/ ۱۴ نهاد فرهنگی غیرهماهنگ در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند/ کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برای پایان موازی کاری شهرداری تصمیم‌گیری کند
محمدمهدی تندگویان ضمن انتقاد از موازی کاری در حوزه فرهنگی شهرداری تهران از کپی‌برداری مرکز مطالعات شهرداری انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران، ضمن انتقاد از مرکز مطالعات شهرداری تهران گفت: با اینکه شهرداری مرکز مطالعات دارد و سالیانه کلی حقوق و دستمزد پرداخت می‌کند ولی خروجی مطالعاتی بلندمدت را در شهر تهران در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی ندیده‌ام.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: پژوهش‌ها و مطالعات شهرداری معمولا کپی‌برداری از مطالعات خارج از کشور یا شهرهای توسعه یافته خارج از ایران است و تطبیق مطالعاتی خوبی برای ایران و بابت شهر تهران انجام نشده است. این مطالعات ابلاغ شده اما هیچ کدام کمکی به موضوعات فرهنگی شهر تهران نکرده است.

او در خصوص کاهش بودجه حوزه فرهنگی شهرداری در سال 99 اظهار کرد: به نظر من درک درستی از موضوع فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد یعنی ما احساس می‌کنیم اگر بودجه‌های این حوزه را کم کنیم و برای توسعه عمرانی و... تخصیص دهیم، پیشرفت خوبی ایجاد می‌شود در حالی که اگر نتوانیم از ساختار فرهنگی بهره‌برداری مناسب داشته باشیم هر هزینه دیگری که برای زیرساخت بابت احداث بزرگراه‌ها، مترو و ... انجام شود به هدر می‌رود چراکه ممکن است برخی افراد فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم خیلی از مسائل را به مردم آموزش بدهیم، گفت: تقریبا در شهرداری و شورای شهر  13-14 نهاد فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که هیچ کدام با هم هماهنگ نیستند و ادعا می‌کنند ما یک شورای هماهنگی داریم اما تاکنون هیچ خروجی نداشته است.

تندگویان اضافه کرد: ما سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی و هنری، معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان بسیج، بانوان و ورزش شهر تهران را داریم، همه این‌ها با هم در یک مسابقه فرهنگی هستند و یکباره می‌بینید که یک اتفاق را همه این‌ها با هم اجرا و  پول خرج می‌کنند اما همه همان یک کار  را با مدل‌های مختلف انجام می‌دهند.

او ادامه داد: به عنوان مثال می‌بینید که تابلویی را سازمان زیباسازی برای ترویج یک موضوعی نصب کرده اما  تابلویی مشابهی را برای مترو با همان موضوع نصب کرده‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یا باید تعدادی از نهادها را تعطیل کند یا باید یک جدول مشخص برنامه‌ریزی عملیاتی به وجود آورد که برنامه‌هایشان هم پوشانی نداشته باشد و این کار را هنوز نتوانسته‌اند در شهر تهران انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز