با تداوم بارش‌های زمستانی صورت گرفت؛

دانه پاشی ۵ هکتار از زیستگاه‌های پرندگان خلخال/ مردم مشارکت کنند

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۷:۵۸:۱۲
کد خبر: ۹۲۷۷۲۱
دانه پاشی ۵ هکتار از زیستگاه‌های پرندگان خلخال/ مردم مشارکت کنند
سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال از دانه پاشی ۵ هکتار از زیستگاه‌های پرندگان وحشی شهرستان خلخال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص جوی عموم مردم برای حمایت از حیات وحش مشارکت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی کسایی ظهر یکشنبه در بازدید و کنترل مناطق حفاظت شده آق داغ خلخال عنوان کرد: با آغاز بارش‌های پاییزی و برودت و کولاک برف، دانه پاشی پنج هکتار از نقاط مختلف زیستگاه‌های پرندگان وحشی در شهرستان خلخال انجام پذیرفت.

وی افزود: دانه پاشی پرندگان وحشی با توجه به شراط خاص جوی در زیستگاه‌های مهم شهرستان خلخال ادامه داشته و محیط بانان با در نظر گرفتن جوانب زیست محیطی برای حمایت از مخلوقات زبان بسته این اقدام را در طول سال تداوم می‌بخشند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال تصریح کرد: با برودت هوا و بارش برف و کمبود غذا شاهد نزدیک شدن حیات وحش به حاشیه شهرها و روستاها برای یافتن غذا می‌شویم و در این راستا نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری و مهربانی با آن‌ها هستیم.

کسایی یادآور شد: دوستداران طبیعت می‌توانند با اهدای نذر طبیعت برای کمک رسانی به حیات وحش سهیم باشند.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده آق داغ در شهرستان خلخال به مساحت ۸۸ هزار هکتار از تنوع زیستی بالایی برخوردار است، تأکید کرد: از عموم اهالی و مسافران این انتظار وجود داشته که از شکار و زنده گیری حیوانات و پرندگانی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند، به شدت خودداری کنند و در این خصوص با هر گونه تخلف برخورد قانونی انجام خواهد پذیرفت.

نظر شما