سخنگوی سازمان ثبت احوال:

خدمات دستگاه‌ها بر اساس نشانی ثبت‌شده در ثبت‌احوال ارائه می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۱:۰۵:۵۰
کد خبر: ۹۲۷۹۶۲
خدمات دستگاه‌ها بر اساس نشانی ثبت‌شده در ثبت‌احوال ارائه می‌شود
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همه افراد باید آخرین نشانی محل سکونت خود را در سامانه ثبت نشانی، سازمان ثبت احوال ثبت کنند، زیرا خدمات دستگاه های مختلف بر اساس نشانی ثبت شده در این سامانه ارائه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیف الله ابوترابی، افزود: دستگاه ها و به خصوص بانک ها بر اساس ثبت آخرین نشانی توسط فرد در سامانه نشانی ثبت احوال خدمت ارائه می دهند و چنانچه نشانی ثبت شده در ثبت احوال با نشانی ارائه شده توسط فرد تفاوت باشد و دستگاه ذیربط از ارائه خدمت ممانعت کند، این کوتاهی به عهده فرد است که آخرین نشانی خود را در پایگاه ثبت احوال ثبت نکرده است.

وی ادامه داد: افرادی که نشانی آنها تغییر کرده است، برای ثبت نشانی جدید می توانند به آدرس اینترنتی www.sabteahval.ir مراجعه کنند. این ثبت نشانی رایگان است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: متقاضیان ثبت تغییر نشانی در سامانه ثبت احوال دقت داشته باشند تا نشانی درست خود را ثبت کنند؛ چرا که خدمات دستگاه هایی مانند بانک ها بر اساس نشانی ثبت احوال خواهد بود و دیگر دستگاه ها نیز از مراجعان خود نشانی را درخواست نمی کنند؛ از این رو، چنانچه این نشانی نادرست ثبت شود، افراد در گرفتن خدمات با اشکال مواجه می شوند.

وی اضافه کرد: تخطی در ثبت نشانی موجب خواهد شد که ارائه خدمات به متقاضی بسته شود و فرد برای ثبت نشانی درست و نهایی خود باید حضوری به ثبت احوال مراجعه کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: سامانه «ثبت نشانی» از سال ۱۳۷۶ با توجه به قانون اختصاص کد ملی و کدپستی که همه دستگاه‌ها ملزم به استفاده از اطلاعات پایگاه جمعیتی ثبت احوال بودند، مطرح بود و سرانجام در سوم دی ماه سال گذشته به مناسبت روز ملی ثبت احوال و یکصدمین سال تاسیس این سازمان آغاز به کار کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در این سامانه آدرس و مکان افراد در کنار شماره ملی و کدپستی آنها قرار گرفته است و این اطلاعات به روزرسانی می شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته شورای اجرایی فناوری اطلاعات مصوبه‌ای ابلاغ کرد که به موجب آن تکلیف شد، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند نشانی و کدپستی افراد را فقط از سازمان ثبت احوال استعلام کنند. این تحول بزرگ باعث می‌شود که تمام آدرس‌ها از فرم‌های کاغذی و کاربرگ‌های الکترونیکی حذف شود و این اقدام می‌تواند در راستای توجه به حقوق شهروندی افراد و شناسایی جمعیت و مهاجرت جمعیت موثر باشد.

ابوترابی اعلام کرد: از این به بعد ملاک نشانی افراد برای برخورداری از خدمات اداری و دولتی، نشانی ثبت شده در پایگاه سازمان ثبت احوال خواهد بود و برای هر فرد ایرانی در کنار کد ملی یک نشانی که آخرین نشانی فرد نیز هست، ثبت شده است.

وی افزود : از زمانی که این سامانه آغاز به کار کرده است تا زمان حاضر چندین هزار نفر برای تغییر نشانی خود اقدام کرده اند؛ در حال حاضر نیز بیش از ۱۹۰ دستگاه اجرایی به پایگاه اطلاعات جمعیتی به صورت برخط دسترسی دارند و همچنین ۲۰۰ هزار نقطه در کشور در لحظه استعلام های هویتی را پاسخ می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز