رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران:

اصلاح ساختار شهرداری و ادغام معاونت فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک از اولویت‌های شورای شهر است/ حتی نتوانستند یک سوم گره های کور ترافیکی را رفع کنند

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۰:۴۲:۵۶
کد خبر: ۹۲۸۱۶۷
اصلاح ساختار شهرداری و ادغام معاونت فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک از اولویت‌های شورای شهر است/ حتی نتوانستند یک سوم گره های کور ترافیکی را رفع کنند
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی از ضعف‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک از لزوم ادغام معاونت فنی و عمرانی و حمل و نقل ترافیک خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اولویت‌های این کمیسیون گفت: اولویت‌های کمیسیون را در چهار بخش مشخص کرده‌ایم. توسعه حمل و نقل عمومی در بخش اول است که کاملا به صورت عملیاتی و شفاف مشخص کردیم و قابل سنجش و تحقق پذیر است.

او افزود: اولویت بعدی اقدامات عمرانی است که کاملا مشخص کردیم چه کاری باید انجام شود. بند سوم اقدامات ترافیکی است که ساماندهی پارک حاشیه ای و رفع گره های ترافیکی از موارد این بخش است.

به گفته علیخانی برخی از مواردی که مشخص شده مصوبه شورا دارد و برخی هم ظرفیت‌های قانونی است که باید پیگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از معاونت ترافیک گفت: وظیفه شورا سیاستگذاری و نظادت است. هر چه تا الان گفته‌ایم کاری نکرده‌اند، فقط مانده است خود شورا وارد اجرا شود. نمی‌دانم معاون حمل و نقل و شهردار در این سیستم چه می‌کند؟

او با اشاره به بحث رفع گره‌های ترافیکی اظهار کرد: برای رفع گره‌های کور ترافیکی به توان و عرضه شهرداری نگاه کرده‌ایم و وقتی دیدیم توان آن‌ها پائین است گفتیم حداقل یک سوم این مصوبه را در دو سال باقی مانده رفع کنند و قناعت کردیم.

علیخانی ادامه داد: می‌دانستیم معاونت حمل و نقل عرضه ندارند تا کل طرح را انجام بدهند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: معاونت حمل ونقل برای برخی کارهای غیر اولویت‌دار وقت گذاشته‌اند اما می‌توانستند این انرژی را صرف امور دیگری کنند. مطالعات تکراری و دوچرخه بازی از جمله کارهای غیر ضروری و غیر اولویت‌دار در این شرایط می‌باشد. این در حالی است که می‌توانستند کارهای مهمتری را با هزینه پائین‌تر و بازدهی بالاتر انجام دهند.

علیخانی در رابطه با مصوبه رفع گره‌های ترافیکی عنوان کرد: 40 الی 50 گره ترافیکی با هماهنگی راهنمایی رانندگی احصا شده و مصوب و ابلاغ کردیم ولی بعد از دو سال کاری نکردند.

او یادآور شد: برای شهرداری مشخص کرده‌ایم حالا که عرضه ندارید همه گره‌های را رفع کنید حداقل یک سوم  آن را انجام بدهید. ظاهرا ما باید خودمان را با توان آن‌ها تطبیق بدهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اولویت‌های دیگر این کمیسیون افزود: از دیگر اولویت‌ها و سیاست‌های کمیسیون، ادغام معاونت فنی و عمرانی و حمل و نقل ترافیک و کاهش سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این معاونت‌هاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز